صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 08
کد خبر: ۴۴۰۱

جنایت بی رحمانه مقامات سعودی

گزارشگر ویژه سازمان ملل: در مورد قتل «جمال خاشقجی» شواهد به جنایتی بی رحمانه اشاره می کند که مقامات سعودی «برنامه ریزی و اجرا کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرپرست تیم تحقیقاتی که با نظارت سازمان ملل در مورد قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی تحقیق می کند، روز پنج شنبه اعلام کرد که شواهد بدست آمده به جنایت بی رحمانه ای اشاره می کند که توسط مقامات سعودی «برنامه ریزی و اجرا شده است».

رویترز نوشت:«اگنس کالامارد» سرپرست این تیم تحقیقاتی و گزارشگر ویژه سازمان ملل در بیانیه ای که در شهر ژنو منتشر شد، اظهار داشت: «شواهد گردآوری شده توسط تیم ما در ترکیه به طور کاملاً روشن و بدیهی نشان می دهد که آقای خاشقجی قربانی یک قتل بی رحمانه و با قصد قبلی شده که توسط مقامات دولت عربستان سعودی برنامه ریزی و اجرا شده است».

این در حالی است که سرویسهای جاسوسی آمریکا نیز باور دارند ولیعهد جوان سعودی دستور این قتل را صادر کرده است.

با این وجود، مقامات سعودی هرگونه اتهام دست داشتن در این جنایت فجیع را «به شدت رد کرده» و بطور مکرر تلاشهای ترکیه برای انجام تحقیقات از محل وقوع جنایت در کنسولگری استانبول را با مانع مواجه می ساختند.

گفتنی است که قتل خاشقجی توسط تیمی از عوامل سعودی در روز دوم اکتبر ۲۰۱۸ موجی از انزجار جهانیان را علیه عربستان سعودی به ویژه «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور به راه انداخت.

مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: