صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
کد خبر: ۴۶۲۲۲

کدام شرکت ها در پرتفوی سهام عدالت وجود دارند؟

49 شرکت در پرتفوی سهام عدالت وجود دارند که هنوز 6 تای آنها بورسی نشده اند.

به گزارش راهبرد معاصر، آزادسازی سهام عدالت باعث تحولات زیادی در وضعیت بازار بورس و سهام شرکت های پرتفوی سهام عدالت شده است و این تاثیرات کماکان ادامه خواهد داشت. به دلیل بزرگ بودن شرکت های بورسی سهام عدالت نحوه عملکرد دولت و کارگزاری ها در درخواست فروش سهام عدالت از طرف مردم بسیار اهمیت دارد. از طرفی این شرکت ها شرکت های بزرگ کشور و بورس هستند و از طرفی با عرضه و فروش سنگین توسط مردم کلیت بازار بورس وارد اصلاح شدید خواهد شد.

 

 

شرکت های پرتفوی سهام عدالت

در ابتدا ۶۰ شرکت در پرتفوی سهام عدالت حضور داشتند، اما به دلیل آنکه مجموع وجوه حاصل از سود سهام شرکت‌ها تا سال ۹۵ کفاف تسویه ارزش سهام ۶۰ شرکت را نمی‌داد، سازمان خصوصی سازی ۴۹ شرکت را به ارزش حدودی ۲۶ هزار میلیارد تومان در سبد سهام عدالت انتخاب کرد و ۱۱ شرکت دیگر و بخشی از سهام شرکت دخانیات را از پرتفوی سهام عدالت خارج کرد.

 

در حال حاضر ارزش روز سهام عدالت بیش از ۲۳۹۷ هزار میلیارد تومان است که از میان آن‌ها ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیر بورسی هستند.

 

فهرست شرکت‌های بورسی پورتفوی سهام عدالت به همراه ارزش بازار، ارزش سهام تخصیص‌یافته به سهام عدالت و نیز میانگین ارزش معاملات روزانه سهام آنها طی سه ماه گذشته (برای ایجاد درکی از میزان نقدشوندگی سهام شرکت‌ها) در قالب قالب جدول زیر آمده است:

 

 

قیمت روز سهام عدالت در ۲۶ خرداد

ارزش روز برآوردی سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت در روز ۲۶ خرداد معادل حدود 20,000,000 میلیون تومان است.

 

ارزش روز برآوردی سبد ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت حدود 10,000,000 میلیون تومان است.

 

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: