صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 20
کد خبر: ۴۶۹۴۴

نشست قریب الوقوع شورای امنیت برای بررسی طرح الحاق کرانه باختری

سازمان ملل متحد از برگزاری نشست شورای امنیت در هفته جاری برای بررسی طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که شورای امنیت این هفته نشستی در سطح عالی درباره خاورمیانه و بررسی تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد کرد.

 

«فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی خبری در مقر این سازمان در نیویورک گفت: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه به طور جدی تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری را پیگیری می کنند.

 

وی اظهار داشت: انتظار می رود که ملادینوف گزارشی درباره الحاق کرانه باختری به اعضای شورای امنیت ارائه کند و احتمال خیلی زیاد دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اعضای این شورا را در جریان این موضوع قرار دهد.

 

طرح رژیم تل آویو برای الحاق بخش های بزرگی از کرانه باختری رود اردن با تنش های زیادی روبرو بوده است. این اقدام به مخالفت و محکومیت های گسترده بین‌المللی مواجه شده و چشم انداز راهکار تشکیل دو دولت برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل را با چالش های جدی روبرو کرده است.

 

فلسطینی ها با حمایت گسترده بین‌المللی به دنبال آن هستند که کل کرانه باختری رود اردن بخشی از کشور مستقل فلسطینی باشد. فلسطینی ها تهدید کرده‌اند که توافقنامه های صلح و سازش فعلی را لغو خواهند کرد اگر نتانیاهو بخواهد طرح الحاق کرانه باختری را دنبال و اجرا کند.

 

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: