صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۳۳
  • شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 10 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 27
کد خبر: ۴۷۹۴۰

وحشیگری عربستان و پاسخ کوبنده‌ یمنی ها

حملات اخیر ارتش یمن به عمق راهبردی عربستان سعودی ثابت می‌کند، ناقوس دیگری به صدا در خواهد آمد و مردم و ارتش یمن می‌توانند، پاسخ دردناک و کوبنده‌ای به سعودی‌ها بدهند.

به گزارش راهبرد معاصر،  حملات اخیر ارتش یمن به عمق راهبردی عربستان سعودی ثابت می‌کند، ناقوس دیگری به صدا در خواهد آمد و مردم و ارتش یمن می‌توانند، پاسخ دردناک و کوبنده‌ای به سعودی‌ها بدهند.

 

رای الیوم ضمن اشاره به سکوت جامعه بین‌الملل در برابر فجایع در حال وقوع در یمن نوشت: شش سال از جنگ وحشیانه علیه مردم یمن می‌گذرد، جنگی که سعودی‌ها و امارات به بهانه بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی (مستعفی و فراری) فرماندهی آن را بر عهده دارند. این جنگ همه زیرساخت‌ها، شبکه‌های آب‌رسانی، برق، نیروگاه‌های تولید برق، جاده ها، پل ها، مدارس، بیمارستان ها، کارخانه‌ها و مزارع را ویران کرده است و نیرو‌های ظالم و تجاوزگر وحشیانه‌ترین کشتار‌ها را علیه مردم یمن مرتکب شده اند، حال آنکه جامعه بین‌الملل در برابر این جنگ و کشتار که به گفته بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری وابسته به سازمان ملل بزرگترین فاجعه انسانی به شمار می‌رود که عصر معاصر تاکنون شاهد آن بوده است، سکوت اختیار کرده‌اند. دبیر کل سازمان ملل هم در مقابل دریافت ۵۰۰ میلیون دلار عربستان را از فهرست کشور‌های کودک‌کش حذف و اینگونه بار دیگر فساد این سازمان را تایید کرد.

 

در این گزارش آمده است که طمع‌ورزی‌های امارات و عربستان در یمن در برهه اخیر به شکل آشکاری نمایان شده است و دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست، به ویژه یمنی‌هایی که از متجاوزان حمایت کردند و در کنار آن‌ها قرار گرفتند و دیدند که هر یک از آن‌ها در تقسیم غنائم جنگی چگونه عمل کردند، به طوری که امارات پس از توافق با سعودی که نیرو‌های خود را از جزیره سقطری خارج کرد، بر این جزیره مسلط شد و در مقابل استان المهره و شاید هم حضرموت را به سعودی داد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: تقسیم این‌چنینی کیک میان آن‌ها چه بسا نشان دهنده واقعیت مقاصد آن‌ها از تجاوزات مستمر علیه یمن باشد. در واقع این موضوع ثابت می‌کند، هدف آن‌ها بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی به یمن نبود، دولتی که اساسا هم هیچ مشروعیتی نداشت، همچنین هیچ گونه حاکمیتی بر تصمیم‌ها یا تصمیم‌های دولت مستحکم خود که از سال ۲۰۱۵ ریاض را مقر خود قرار داد، نداشت و تصمیم‌ها و موضع گیری‌ها از جانب ارباب در ریاض به آن‌ها دیکته می‌شد. اکنون هم شاهد جنگ میان شورای انتقالی در جنوب یمن که مورد حمایت امارات است با نیرو‌های عبد ربه منصور هادی مورد حمایت سعودی‌ها در جنوب برای سیطره بر مناطق نفوذ هستیم.

 

رای الیوم افزود، اکنون حملات راهبردی به عمق عربستان، پایتخت این کشور یعنی ریاض و نهاد‌هایی وارد می‌شود که ائتلاف سعودی فکرش را هم نمی‌کرد، حملاتی علیه آن‌ها صورت بگیرد، این حملات علیه وزارتخانه‌های دفاع و اطلاعات عربستان انجام می‌شود، همان جایی که در اتاق عملیات گروهی از آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها مدیریت جنگ را بر عهده دارند.

 

همچنین از دیگر جا‌هایی که هدف قرار گرفت، پایگاه هوایی ملک سلمان و تعدادی از دیگر مواضع نظامی در استان‌های نجران و جیزان بود، استان‌هایی که در اصل متعلق به یمن بودند و عربستان چند دهه پیش به زور آن‌ها را به کشور خود ملحق کرد. همه این حملات به ویژه پس از هدف قرار گرفتن تاسیسات آرامکو نشان می‌دهد، ناقوس دیگری به صدا در خواهد آمد و مردم یمن و ارتش این کشور می‌توانند، پاسخ دردناک و کوبنده‌ای به سعودی‌ها بدهند.

 

افزون بر آن ارتش یمن اطلاعات دقیق، موشک‌ها و پهپاد‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند به اهداف نظامی و راهبردی تعیین شده‌ای برسد. این در حالی است که یمنی‌ها همانند هواپیما‌های ائتلاف سعودی که مناطق مسکونی، بازار‌های عمومی، مجالس شادی یا عروسی و مدارس را تعمدا هدف قرار می‌دهند، به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: