صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۳۲
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 28
کد خبر: ۴۸۰۹۷

درخواست نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر فلسطین از اتحادیه اروپا

نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر فلسطین از اتحادیه اروپا درخواست کرد گام‌هایی واقعی و مؤثر علیه اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی بردارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مایکل لینک» نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر فلسطین روز یکشنبه خواستار نگارش لیستی از اقدامات متقابل احتمالی در واکنش به اشغال کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی شد.

 

 لینک در بیانیه‌ای از اتحادیه اروپا درخواست کرد درصورتی که رژیم صهیونیستی دست به اشغال کرانه باختری زد، گام‌هایی واقعی و مؤثر علیه آن بردارد.

 

این نماینده ویژه سازمان ملل نوشت: «منتقدان سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال مسائل فلسطین و اسرائیل می‌گویند، این نهاد از بی‌عملی و رخوت رنج می‌برد. هیچ چیز به اندازه تهیه لیستی از اقدامات متقابل توسط اتحادیه اروپا نمی‌تواند انتقاد از اشغالگری اسرائیل و الحاق [کرانه باختری] را به تصویر بکشد».

 

لینک افزود اتحادیه اروپا «باید توافقات و همکاری‌های تجاری با اسرائیل، از جمله توافق "هرایزن ۲۰۲۰" را تعلیق کرده یا کاهش دهد».

 

وی از اتحادیه اروپا درخواست کرد «کالاهای شهرک‌های اسرائیلی بدون تأییدیه تولید توسط فلسطینی‌ها» را مورد تحریم قرار دهند و مانع از «تجارت یا سرمایه‌گذاری هرگونه شرکت و سازمان ثبت شده در اروپا در این شهرک‌ها شود».

 

لینک همچنین از اتحادیه اروپا درخواست «بر الزام اسرائیل بر پایبندی به تعهدات بین‌المللی و خاتمه دادن به محاصره نوار غزه اصرار کرده و به‌طور همزمان گام‌های ضروری برای بهبود وضع اقتصادی غزه را اتخاذ کند».

 

«لیزا ناندی» وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس نیز روز یکشنبه حریم رژیم صهیونیستی در صورت اقدام به اشغال کرانه باختری رود اردن را خواستار شد.

 

همچنین روز چهارشنبه ۱۰۸۰ قانون‌گذار از ۲۵ کشور مختلف اروپا، در نامه‌ای سرگشاده از دولت‌های خود درخواست کردند مانع از اجرای طرح اشغال کرانه باختری شوند.

 

در این نامه آمده است: «طرح [دونالد] ترامپ رئیس‌جمهور [آمریکا]، به‌طزر تأسف برانگیزی، با اصول و مؤلفه‌های مورد توافق در سطح بین‌المللی در تناقض است».

 

پیش‌تر وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفته بود، اروپایی‌ها تهدید کرده‌اند اگر اشغال کرانه باختری ماه آینده عملی شود، بودجه تحقیقاتی برنامه «هرایزن» را قطع خواهد کرد.

 

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند./ فراس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: