صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 30
کد خبر: ۴۸۳۹۹

تلاش اردن برای جلوگیری از اجرای طرح اشغال کرانه باختری

وزارت خارجه اردن خبر داد که وزیرخارجه این کشور همچنان به رایزنی‌ها برای جلوگیری از طرح اشغال کرانه باختری و همسوسازی تلاش‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه اردن اعلام کرد که «ایمن الصفدی» وزیرخارجه این کشور همچنان در حال ادامه گفت‌و‌گوهای تلفنی برای جلوگیری از طرح «الحاق» بخش‌هایی از کرانه باختری و همسو سازی تلاش‌ها برای مقابله با این طرح است.

 

خبرگزاری رسمی اردن «پترا» در این خصوص گزارش داد که «ایمن الصفدی» افزون بر موارد یادشده بنا دارد مذاکرات مسالمت‌آمیز جدی‌ و جدیدی را برای حل درگیری‌های دو طرف در فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی آغاز کند.

 

طبق این گزارش، ایمن الصفدی در راستای تحقق این هدف، با «آرانچا گُنزالس»‌ وزیرخارجه اسپانیا و «نیکلای ملادینف» فرستاده سازمان ملل در روند صلح گفت‌وگوی تلفنی داشته و بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای متوقف کردن الحاق تأکید کرده است.

 

در همین ارتباط، پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند که «عبدالله دوم» شاه اردن، به دنبال اختلاف بر سر طرح اشغال، تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را پاسخ نداده است.

 

پیشتر منابع صهیونیستی به نقل از یک مقام بلندپایه این رژیم گزارش داده بودند که پس از آنکه شاه اردن تماس تلفنی نتانیاهو را پاسخ نداد، رئیس موساد برای تحویل نامه‌ای محرمانه به اردن سفر کرد/ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: