صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کد خبر: ۴۸۵۹۹

دستگیری ۴۰ نفر برای آتش سوزی مشکوک جنگل های کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بااشاره به افزایش آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی گفت: تاکنون ۴۰ نفر در رابطه با حریق عمدی و مشکوک جنگل ها در کشور دستگیر شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، علی عباس نژاد عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از قاچاق چوب به عنوان یک معضل به ویژه بعد از توقف بهره برداری از جنگل یاد کرد و گفت: عدم امکان واردات و بروز مشکل در این بخش و افزایش قیمت زمینه را برای قاچاق چوب بیشتر کرده است.

 

وی با اشاره به افزایش قاچاق چوب گفت: در برخورد با این معضل جدی هستیم و طی سه ماه گذشته حدود دو هزار پرونده در کشور تشکیل شده است.

 

عباس نژاد با تاکید بر برخورد بازدارنده با متخلفان و قاچاقچیان چوب گفت: مسئله حفاظت از منابعی طبیعی نیز در حال ساماندهی است اما مشکل موجود در شمال این است که نیروهای موجود آموزش زیادی ندارند و پس از توقف بهره برداری از جنگل باید آنان را در اختیار بگیریم.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره تأمین بالگرد اطفای حریق در جنگل‌های شمال گفت: برای دو ماه آینده برنامه ریزی می‌شود تا بالگرد اطفای حریق در شمال مستقر شود.

 

وی افزود: در سال جاری با توجه به افزایش پوشش و گسترده گیاهی و گرمای زیاد هوا، شاهد افزایش حریق در مناطق زاگرسی و جنوب هستیم و درصدی از آتش سوزی‌ها مشکوک و عمدی است که تاکنون ۴۰ نفر در رابطه با آتش سوزی‌ها در کشور دستگیر شدند.

 

منبع: مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: