صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 28
کد خبر: ۴۹۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
سفرهای بازنشستگان

جزئیات ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان 98+ فیلم

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از 27 بهمن 97 به صورت آنلاین سایت ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان کشوری 98 باز است و امکان ثبت نام سفرهای بازنشستگان مهیا شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان از امروز آغاز شد و سایت ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان در دسترس بازنشستگان قرار گرفت. در این خدمت امکان سفر نوروزی بازنشستگان به همراه اعضای خانواده با شرایط خاصی مهیا شده است و هدف آن افزایش رفاه بازنشستگان کشوری است. سفرها نوروزی بازنشستگان به همت صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت می شود که جزئیات آن در ادامه آمده است.

 

شایان ذکر است هر بازنشسته در طول دوران بازنشستگی‌اش سه سهمیه سفر (شامل سفرهای نوروزی بازنشستگان) و یک سهمیه برای آب درمانی محلات دارد که می‌تواند این سه سفر را در سه سال هم متوالی انجام دهد، اما در یک سال نمی‌توان دو مرتبه به سفر رفت. کمک هزینه سفر برای هر فرد بازنشسته به همراه یک نفر از اقوام درجه یک ۷۴۰ هزار تومان است و میزان افزایش آن در سال آتی بستگی به بودجه صندوق دارد.

 

به گفته جمشید تقی زاده در سفرهای بازنشستگان اعم از سفرهای نوروزی بازنشستگان، غذا با 20 درصد تخفیف و محل اسکان با 50 درصد تخفیف ارائه می شود. برای این منظور و تسهیل ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان سامانه تورهای آنلاین سفر بازنشستگان پیش بینی و راه اندازی شده است.


ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان

 

در سال 97 سهمیه سفر بازنشتگان از پنجاه هزار به دویست هزار سفر افزایش یافته و از ابتدای اسفند این سفرها در قالب ثبت نام سفرهای نوروی بازنشستگان پیگیری می شود.برگزاری تورهای مسافرتی و سفرهای نوروزی بازنشستگان با حمایت و نظارت مستقیم صندوق بازنشستگی کشوری، به شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی پرشین گلف به عنوان مجری واگذار شده است.

 

از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ تعداد ۲۹۰ هزار نفر وظیفه بگیر و بازنشسته و همراه توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی پرشین گلف به مسافرت اعزام شده اند. همچنین از مجموع مسافران اعزامی در قالب تورهای مسافرتی شرکت در ۵ سال اخیر ۶۰ درصد به مشهد مقدس، ۵ درصد به عتبات عالیات، ۱۱ درصد به جزیره کیش، ۹ درصد به جزیره قشم، ۵ درصد به شمال کشور، ۶ درصد به استان فارس و ۷ درصد به سایر مقاصد گردشگری کشور اعزام شده اند.

 

در حالی که طی ۳ سال یعنی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۳ هزار و ۲۵۰ نفر از بازنشستگان و موظفين مشترک صندوق بازنشستگی کشوری توسط شرکت پرشین گلف به سفر اعزام شده اند که با برنامه ریزی های صورت گرفته طی ۲ سال یعنی سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با رشد ۲۷ درصدی در مقایسه با ۳ سال قبل از آن، موفق به اعزام تعداد ۱۸۱ هزار نفر در قالب تورهای مسافرتی ویژه بازنشستگان شدیم.

 

کمک هزینه سفرهای نوروس بازنشستگان برای رعایت عدالت در توزیع، بر اساس بازنشستگان و موظفین هر استان اختصاص یافته است. برنامه ریزی لازم برای تعریف تور های جدید به مقصد مناطق محروم ولی برخوردار از جاذبه های تاریخی و گردشگری قابل توجه عملیاتی شده است. لذا در سال جاری برای نخستین بار مسافران به شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دورود، ارومیه، بجنورد، قزوین، خوانسار اعزام شده اند و اعزام به سایر نقاط محروم کشور در دست اقدام است.

 

سامانه خدمات الکترونیکی تورهای مسافرتی بازنشستگان/ شرایط ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان
این سامانه به منظور تمرکز و انسجام خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی و سفرهای نوروزی بازنشستگان و سهولت در ثبت نام بازنشستگان، پیشگیری از مراجعه پی درپی به دفاتر نمایندگی شرکت های مجری تور، دسترسی آسان به جزئیات کامل برنامه تورها (نرخ و مدت خدمات، مشخصات وسیله نقلیه ، مرکز اقامتی ، غذا و...) و با هدف توسعه صنعت گردشگری، ایجاد نشاط، امید به زندگی، تکریم و ارتقاء منزلت بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند راه اندازی شده است. بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند می توانند از طریق یکی از شرکت های سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و یا پرشین گلف و یا شرکت سرمایه گذاری سفرکارت ملی که براساس قرارداد منعقد شده مجری تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند هستند، با شرایط زیر از تورها استفاده نمایند. ضمناً طبق قرارداد منعقده فی مابین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات ، بازنشستگان و وظیفه بگیران ارجمند می توانند از طریق ثبت نام در سامانه و یا مراجعه حضوری به نمایندگی شرکت مستقر در شرکت پرشین گلف از امکانات و خدمات اقامتی ، پذیرائی و آبگرم درمانی این شرکت بهره مند شوند.

 

شرایط استفاده از تورهای سیاحتی و زیارتی و سفرهای نوروزی بازنشستگان
بازنشستگان و وظیفه بگیرانی می توانند از تورها استفاده نمایندکه وضعیت پرونده بازنشستگی یا وظیفه آنها «قطعی» شده باشد.
درج اطلاعات مربوط به بازنشسته یا وظیفه بگیر شامل: «دفتر کل»، «کد ملی» و « شماره حساب حقوق واریزی مندرج در سیستم احکام صندوق» الزامی است.


کمک هزینه سفر پرداختی صندوق بازنشستگی کشوری متناسب با نوع سفر به ازای هر بازنشسته و همراه حداکثر مبلغ 3,700,000 ریال است و هر بازنشسته و وظیفه بگیر متقاضی باقیمانده هزینه سفر را پرداخت می نماید.


هر بازنشسته و وظیفه بگیر می تواند حداکثر در 3 مرحله و در 3 سال متوالی یا متناوب از تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده نماید و چنانچه مایل باشد که بیش از 3 بار از تورها استفاده کند، مي بايستي هزينه سفر را به طورکامل (طبق نرخ آزاد) پرداخت نمايد.
حضور بازنشسته متقاضی در سفر الزامی است و وی مـی تـواند صرفا از یک نفر همراه شامل (همسر، فرزند، پدر، مادر،نوه ،خواهر یا برادر، عروس و داماد) به منظور مراقبت از خویش استفاده نماید و از کمک هزینه سفر بابت او بهره مند شود. حضور همراه یا همراهان مازاد بر یک نفر مشمول پرداخت هزینه به نرخ آزاد تور خواهد بود.


وظيفه بگيرانی که نسبت همسر دارند و به تنهایی حقوق می گيرند می توانند یک نفر همراه شامل (پدر، مادر، دختر، پسر، خواهر، برادر، عروس، داماد، نوه) داشته باشند


حداکثر دو نفر از وظیفه بگیرانی که اسامی آنها در آخرین حکم حقوق ایشان مندرج شده است، می توانند از خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی صندوق بهره مند شوند.


رعایت کلیه قوانین و مقررات مندرج در این سامانه از جمله انصراف از اعزام و استرداد وجوه پرداختی و همچنین تعهد کسر هزینه ازحقوق بازنشستگی/ وظیفه(به هردلیل که متقاضی از رفتن به سفر خودداری نماید) الزامی است.

 

سامانه ثبت نام سفرهای نوروی بازنشستگان

سیستم جامع رزرو تور بازنشستگی

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
با سلام مسافرتهایی با کمک هزینه برای بازنشستگان کشوری وجود داره ولی ای کاش تامین اجتماعی هم برای باز نشستگان خودش بر نامه سفر تدارک می دید
صالحه
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
برای سفرزیارتی
عبادلله دلبند جیرنده
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
باسلام تاککون نتوانستزم موفق نشدیم
نصرت الهیاری
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
سفر
کریم دهخدا 09133350054
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
من 6سال است با35سال حق بیمه حدود1.200.000ت حقوق میگیرم هیچ کمک هزینه سفری هم دیافت نکرده ام اینقدر دروغ نگوییداصلا سایتی بازنیست برای ثبت نام سفر
بازنشسته کشوری
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
کدوم سفر دل مردم رو خوش نکنید
اصلا لیستی وجود نداره لیست همش مربوط به تاریخ نوروز گذشته س
آخه چرا ابنقدر دروغ نزگید؟
بسه دیگه
تیمور شمسبی
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
سلام من نمی توانم برای سفرهای نوروزی ثبت نام کنم لطفا راهنمای کنید
بازنشسته تامین اجتماعی
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
سلام برای بازنشستگان ومستمربگیران سفری وجودنداره همش دروغه همه حرفهانوبخت وشریتعمداری دروغ میگن گفتندعیدی بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی راباحقوق بهمن میدن. قول ووعده های الکی ندیدخواهشنااون ازسبدحمایتی واون ازحقوقش که سروقت نیست سال 12 ماه هستش 10 ماه به مابازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی رانمیدن خواهشنازگرسیدگی بشه