صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 17
کد خبر: ۵۰۹۷۹

ادامه تقابل واشنگتن و پکن/ تمرین نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناو‌های هواپیمابر یو. اس. اس. نیمیتز و یو. اس. اس. رونالد ریگان در دریای چین جنوبی تمرین نظامی انجام دادند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نیروی دریایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد واشنگتن برای دومین بار طی دو هفته گذشته دو ناو هواپیمابر خود را به دریای چین جنوبی اعزام کرده است.
این در حالی است که چین و آمریکا یکدیگر را به دامن زدن به تنش‌ها در این منطقه متهم می‌کنند. بنا بر بیانیه نیروی دریایی آمریکا، ناو هواپیمابر یو. اس. اس. نیمیتز و ناو هواپیمابر یو. اس. اس. رونالد ریگان در فاصله چهارم تا ششم ژوئیه به انجام عملیات و تمرین‌های نظامی در دریای چین جنوبی مبادرت کردند و روز جمعه به منطقه بازگشتند.
دریادار جیم کرک، فرمانده ناو هواپیمابر یو. اس. اس. نیمیتز، با صدور بیانیه‌ای گفت: «ناو‌های هواپیمابر یو. اس. اس. نیمیتز و یو. اس. اس. رونالد ریگان و گروه کشتی‌های جنگی همراه آن‌ها سرگرم فعالیت در دریای چین جنوبی هستند.»
در حال حاضر روابط بین آمریکا و چین در همه حوزه ها، از موضوع ویروس کرونا گرفته تا موضوع تجارت و موضوع هنگ کنگ، دستخوش تنش است. جنگ لفظی در منطقه دریای چین جنوبی رو به فزونی داشته است. چین در اوایل ماه جاری میلادی تمرین‌های نظامی در دریای چین جنوبی انجام داد. همزمان با این تمرین‌های نظامی، دو ناو هواپیمابر آمریکا وارد دریای چین جنوبی شدند. نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که آن‌ها برای انجام تمرین‌های از پیش برنامه ریزی شده وارد منطقه شده اند.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناو‌های هواپیمابر آمریکا از مدت‌ها پیش تمرین‌های نظامی در غرب پاسیفیک، از جمله در دریای چین جنوبی، انجام می‌داده اند. آمریکا به تازگی در مقطعی از زمان سه ناو هواپیمابر را در منطقه مستقر کرده بود.
حجم تجارت سالانه از طریق دریای چین جنوبی به حدود سه تریلیون دلار می‌رسد. 

 

خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: