صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 17
کد خبر: ۵۰۹۹۶

جزئیات افزایش حقوق کلیه بازنشستگان کشوری و لشگری

رئیس سازمان برنامه و بودجه: از ابتدای مهرماه کلیه بازنشستگان کشوری و لشگری معادل ۹۰ درصد حقوق همتایان شاغل خود، صرف نظر از سال بازنشستگی، دریافتی خواهند داشت.

به گزارش راهبرد معاصر حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری از ابتدای مهرماه  افزایش خواهد یافت و معادل 90 درصد حقوق همتایان شاغل خود بدون توجه به سال بازنشستگی خواهد بود. این خبر توسط رئیس سازمان برنامه بودجه در یک گفت‌وگوی خبری اعلام شد.  دو هفته پیش هم دولت از اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و قرار بر این شد تا حداقل حقوق بازنشستگان با حداقل حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برابر شده و به رقم قابل قبولی برسد. ابتدا اعلام شده بود که این قانون از ابتدای مرداد اجرایی خواهد شد اما امروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در صفحه توئیتری خود نوشت که همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری به عنوان مطالبه اصلی، همواره دغدغه اصلی وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی کشوری بوده است. بر این اساس با تامین منابع و همکاری سازمان برنامه و قول مساعد رئیس این سازمان ان شاءالله در شهریور ماه نهایی و از ابتدای مهرماه به لطف خدا عملیاتی خواهد شد.

با اجرای این قانون حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با 30 سال سابقه به 2 میلیون 800 هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با 35 سال سابقه به بیش از 3 میلیون تومان می رسد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: