صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 20
کد خبر: ۵۱۴۵۲

تست کرونا ۵۰ درصد از مبتلایان سرپایی مثبت است

مسوول کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایش ۵۰ درصد افراد دارای علائم مشکوک به کرونا در بخش سرپایی مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مثبت است.

دکتر شاپور بدیعی روز دوشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به همت معاونت بهداشتی این دانشگاه ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت در حوزه بهداشت برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید-۱۹ در مناطق زیرپوشش دایر است.


وی ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی در روزهای اخیر ۸۰ درمانگاه تخصصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک یا مبتلا به کووید ۱۹ در شهر مشهد فعال شده و همچنین ۱۲ مرکز تخصصی مجهز به امکانات تصویربرداری سطح دو در این شهر آماده خدمات رسانی به بیماران است.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون بیمارستان‌های ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) و شریعتی مشهد به عنوان مرکز مرجع کرونا محسوب می‌شوند و ۲۵۰ تخت دیگر نیز برای این منظور در مشهد در حال آماده‌سازی است.


وی با اشاره به راه‌اندازی دوباره سامانه تلفنی ۱۹۱ به منظور پاسخگویی به شهروندان در زمینه ویروس کرونا با همکاری تیم‌های پزشکی و پرستاری افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه چهار هزار تماس با این مرکز حاصل و مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.


دکتر بدیعی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۹ درصد از مراجعان و موارد بستری بر اثر کرونا در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غیربومی هستند و این بیماران به دلیل اطلاع نداشتن از سیستم ارجاع و نظام سطح‌بندی بیماران کووید-۱۹ به طور مستقیم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این امر موجب افزایش ازدحام در مراکز مرجع کرونا در این شهر می‌شود.


وی از اجرای طرح مراقبت در منزل با همکاری مراکز خدمات پرستاری در مشهد و ایجاد مراکز تکمیل درمان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح برای بیمارانی که شرایط نگهداری در منزل را دارند، بخشی از فشار بار درمانی در مراکز درمانی مرجع کاسته شده است.

 

هم‌اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.


دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۳ شهرستان دیگر در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

 

همچنین تاکنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

منبع: ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: