صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 07
کد خبر: ۵۱۷۳۶
تعداد نظرات: ۹ نظر

ادامه اعتراض ها به عدم واریز پول فروش سهام عدالت

 واریز پول فروش سهام عدالت همچنان با کندی همراه است و این روند بدون پاسخگویی و شفاف سازی بانک ها و کارگزاری ها همراه است.

به گزارش راهبرد معاصر واریز پول فروش سهام عدالت همچنان  در مورد بسیاری از سهامداران عدالت انجام نشده  و  آنها هم که این پول را دریافت کرده اند م یگویند پول واریز شده بسیار کمتر از 30 درصد ارزش سهام عدالت آنها است. بسیاری علت عدم واریز پول سهام عدالت  نبود شفافیت در روند کاری کارگزاری ها و بانک ها می دانند . در  این میان بدبینی سهامداران به کارگزاری ها هم بیشتر شده است چرا که اغلب آنها فکر می کردند که می توانند سهام خود را  بر اساس تعداد سهم خود به فروش برسانند احتمال فروش ارزان قیمت آن وجود نخواهد داشت اما این اتفاق نیافتاده و کارگزاری ها  اصطلاحا به فروش قطره چکانی روی آورده اند. این مساله به دلیل شرایطی است که سازمان بورس در پیش گرفته  و آن رویکرد کارگزار محور آن است. این بدین معناست که سهامداران نمی توانند جداگانه سهام خود را بفروشند بلکه کارگزاری ها ان را پس از جمع آوی سفارشات می فروشد.

 

 

مشکلات عجیب فروش سهام عدالت

حدود دوماه از اولین اخبار در حوزه آزاد سازی سهام عدالت می گذرد. اما همچنان مشکلات فراوانی پیش پای سهامداران قرار دارد که باید دولت فکری به حال این مساله کند.

عده ای از پرداخت با تاخیر مبلغ سهام عدالت فروخته شده، گلایه داشتند. این افراد  معتقدند از زمانی که در خواست فروش سهام خود را ثبت کرده اند تا لحظه واریز وجه که باید نهایتا 48 ساعت طول میکشیده است، بیش از این زمان طول کشیده و عده ای هنوز وجه خود را دریافت نکرده اند.

فهیمی سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه از مجموع 2 میلیون نفری که سفارش فروش سهام عدالت خود را دادند، تاکنون سفارش 600 هزار نفر انجام نشده است که کارگزاری‌ها باید از اول مرداد پاسخگوی مردم باشند.

 

عده دیگر از ارزان فروخته شدن سهام عدالت در کارگزاری ها گله داشتند. این افراد در زمانی که قیمت سهام عدالت بین 15 تا 18 میلیون بوده است، از پرداخت کمتر از 2 میلیون تومان به انها خبر می دهند.

البته برخی دیگر از شهروندان اعلام کردند، با وجود این که ارزش سهام عدالت آنها بالای 15 میلیون تومان شده،‌ اما برای فروش 30 درصد سهام خود که به ارزش بالای 4.5 میلیون تومان است، به بانک مسکن و کارگزاری مفید مراجعه کردند که در سه مرحله در مجموع بین 700 تا 750 هزارتومان برایشان واریز کرده‌اند.

 

نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه می گوید: دولت باید پول فروشندگان سهام عدالت را کامل بپردازد. مستنداتی داریم که بانک‌ها و کارگزاری‌ها سهام مردم را مفت‌خری کرده‌اند. اگر دولت نخواهد این ضرر مردم را پرداخت کند، دولت را به این کار الزام کنیم.

 

افرادی نیز از اینکه سهام عدالت خود را برای فروش گذاشته اند و طبق اعلام کارگزای ها هنوز سهام آنها فروش نرفته، به شدت شکایت داشته اند.

 

فروش سهام عدالت ؛ کارگزاری‌ها و بانک‌ها مُفت‌خری کردند!

یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد مستنداتی درباره فروش سهام عدالت در اختیار دارد که نشان می دهد برخی کارگزاری ها و بانک ها سهام به فروش گذاشته شده توسط دارندگان سهام عدالت را مفت خری کرده اند!

 

به گزارش کاماپرس، فروش سهام عدالت دوباره به موضوع بحث روز تبدیل شده است چرا که بعد از تصویب امکان فروش ۳۰ درصد از این سهام و تعریف ساز و کاری برای آن توسط دولت برخی از مالکان این سهام مدعی شدند تمام مراحل لازم را طی کرده اند اما پولی به حساب آنها واریز نشده است و برخی نیز اظهار کردند پولی که برای آنها واریز شده با برآوردی که از ارزش سهام خود – طبق آنچه مسئولان اعلام می کنند – دارند، هماهنگی ندارد.

اکنون به نظر می رسد علاوه بر این افراد برخی نمایندگان نیز به بحث فروش سهام عدالت انتقاداتی دارند و خواستار شفاف سازی این موضوع هستند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در این باره، گفت: موضوع ارزان خریدن سهام عدالت را پیگیری می کنیم.

 

دولت ضرر مفت خری سهام مستضعفان را بدهد

 

سیدغنی نظری تصریح کرد: دولت باید پول فروشندگان سهام عدالت را تمام و کمال پرداخت کند. ما مستنداتی داریم که بانک‌ها و کارگزاری‌ها سهام مردم را ارزان خریده و به عبارتی مفت‌خری کرده‌اند. اگر دولت  نخواهد ضرر فروش سهام مستضعفان را پرداخت کند مجبوریم که دولت را به این امر الزام کنیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس به جلسه برخی نمایندگان مجلس با صالح رئیس سازمان خصوصی سازی اشاره و تاکید کرد: ما مسئله ارزان خریدن سهام عدالت را با رئیس سازمان خصوصی سازی در میان گذاشته‌ایم و تذکرات را تمام و کمال داده‌ایم.

 

نظری همچنین اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که مقداری از سهام عدالت که در دست دولت است و هیچ بار مالی بر دولت تحمیل نمی‌کند بین ۱۰ میلیون مستحق توزیع شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمود رشیدی کامکار
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
با سلام

بنده محمود رشیدی کامکار از معلولین جسمی حرکتی خیلی شدید دارای سهام عدالت که هر سال سود اندک سهام عدالت رو بحساب می ریختند چرا در اسفند ۹۹ سود بح حسابم واریز نشده؟؟؟؟ کد ملی ام ۴۰۱۰۳۶۶۹۳۱ و شماره حسابم ۴۶۱۵۴۸۴ بانک رفاه اسدآبادهمدان شعبه۴۶۶ است آیا این عدالت است برای همه سود واریز بشه بعد برای من معلول که سهام عدالت از بهزیستی هم هست سود واریز نشه، آیا این کشور صاحب داره؟؟؟ پاسخ بدین همراه۰۹۱۸۱۰۷۴۴۷۹

اگه اسم این سهام رو سهام بیعدالتی می گذاشتیم بهتر نبود؟؟؟؟؟
لطفا اعتراض بنده رو به گوش مسئولین سهام عدالت برسونید خیر دنیا و آخرت رو براتون آرزو می کنم
لازم به توضیح است که بنده دارای وضعیت اقتصادی نامطلوب مستاجر و دارای سه فرزند کوچک می باشم آیا عدالتی که امام خمینی برای محرومین به ارمغان آورد همین بود؟؟؟ کجایند وجدانهای بیدار!!!!!!!
حسن حسین زاده فرزند محمد حسین
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سلام اول از همه به تموم همکاران زحمتکش میگم که شما رو به قرآن التماس تو نمیکنم که تا آخر این متن بخونید عرض می کنم به تمام همکارانی که سهام مردمی که فروختن مشکلشونو حل میکنین
من ۶ ماه بیشتر سهام و فروختم
فقط همون اول ابتدا تو چهار مرحله نمیدونم یا ۵ مرحله ۶۰۰ تومن نمیدونم یا ۷۰۰ تومن ریختین
از اون موقع پنج یا شش ماه میگذره حسابش از دستم را در رفته دیگه هیچ پولی برام واریز نشده
این می خوام بهتون بگم که منی ک بخدا برای نون شبم عاجزم خیلی وقته بیکارم توی روستا زندگی می کنم خانومم مریضه زخم‌معده داره
به خدا روز به روز داره بدتر میشه برای دوا ودرمونش موندم،
من پدرم جزو کمیته امداد وام یک تومنی ۶۰ درصد شون فروختم
بخدا زنم شب نیست که تا صبح ناله نکند درد معده اش روز به روز بدتر میشه اوضاع گنده که پول دکترشو به هیچ عنوان میتونم جور کنم من پدرم وابسته کمیته امداد و
برای تمام فامیلام یا اونایی که میشناسم پولی نیازی ندارند پولدارن همشون گرفتن براشون ریختید واریز کردین،
اما منی که بلانسبت مثل سگ تو لجن مانده‌ام
پولی به حساب نمی زنید ازتون خواهش می کنم التماس تو نمیکنم این ۶۰ درصد سهامی که فروختم و واریز کنید رسیدگی کنید
به خدا الان این حرفا رو که دارم میزنم بغض گلومو گرفته زن من الان داره گریه میکنه از درد معده پیش زنم خجالت کشیدم روم نمیشه به چشاش نگاه کنم کولر دوال دکترشون دارم روز به روز داره بدتر میشه در ضمن توی روستا منطقه محروم هم زندگی می کنم به خدا هیچ کاری نیست و الا میرفتم سر کار
از تو خواهش می کنم ازتون التماس می کنم به مشکلم رسیدگی کنید به امام رضا که همسایه همه من بچه مشهدم ببخشید بلانسبت مثل خر تو لجن گیر کردم
هیچ کاری پیدا نمیشه من توی روستا زندگی می کنم ازتون خواهش می کنم که رسیدگی کنید امیدم اول به خدا بعد به شما
ناشناس
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چهار ماه گذشت اما پول فروش سهام عدالت رو ندادن
فرزین
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
هیچ کس و هیچ مسئولی در این مملکت ما اصلا هیچ مسئولیتی را اصلا نمیپذیرد و به درد و مشکلات مردم به هیچ وجه گوش نمبدهد چون فقط به فکر دزدی و منافع خود و اطرافیانش هستن و فقط در دروغ گفتن و خرابکاری خوب نقش بازی میکنن و استاد حرف الکی زدن هستن که خدا لعنتشون بکنه و خواهد کرد اگه که مسئولان به فکر مردم و کشورشان بودن و واقعا دل میسوزدندن و به درد جامعه میرسیدن که وضع مردم و کشور به این وضع نبود همه ی ملت از مسئولین ناراضین و دلشون پره
کتایون
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
بانک رفاه تو رو خدا واریز کن نه قطره چکانی میخوام کرایه خونه بدم صاحب خونه اجاره میخواد ازم کامل پول مردم رو واریز کنید ای بابا گرفتاریم بانک رفاه
ابلفضل
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
بانک ملت .کارگزاری بانک ملت . با اینکه بورس بهتر شد و همه کارگزار ها فروش زدن . بازم فروش نمیزنه . لطفا پیگیری کنید این بانکو
عادل
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اقا تورا به هرررر کسی میپرستید این بانک ملی پست دزد برا سهام من فقط پونصد تومن داده و هیچ و قطع شد....سه ماخ نردیک چهارماه ثبت شبا کردم تو سایت سعام عدالت برا سوده نگزفته سهام که اصلا تا حالا نگرفتم و همون موقع هم از کارگزاری دزد بانک ملی خاستم سهاممچ بفروشه اولا سود بهم ندادن بعدم سهاممچ فروختن و فقط پونصد هزلر تومن دادن بهم....بابا به والله گرفتاریم و بدبختی داریم و بی کار و بی پول اخه پول من بیچاره خوردت داره بانک ملی؟.....خدا ازتون نگزره
محمد رضا حیدری
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
با سلام چرا دولت خدمت گزار جمهوری اسلامی ایران حق این مردم را از فروش سهام عدالت نمی دهد . این چه عدالتی است که آقای روحانی و مسئولین دم از آن می زنند . حق این مردم را بدهید آخه یک فردی مثل خود من تحت پوشش بهزیستی هستم این حق من خوردن دارد نه به هیچ عنوان. به فکر روز رستاخیز باشید اگر تمام دنیا مال آقای روحانی باشد باید بگذارد و برود تا به حال کسی تو قبرستان با خودش چیزی نبرده است . اما بترسید از روز رستاخیز که به زودی گریبان گر همه ماست . تا توانی دلی به دست آورید دل شکستن هنر نیست.
بیچاره
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
احسنت ب این نماینده حرف حق زده منم ب کارگزاری سعدی فروختم نصف پولمو داده درحالیکه خیلیا رو سراغ دارم برگه ۵۳۲ تومنی دو برابر من براشون پول اومده درحالیکه ارزش سهام من ۸۲۰ بوده کجا باید شکایت کنین مفت خورا حق بچه تحت پوششی خوردن نداره