صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۰۰
  • سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 13 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 23
کد خبر: ۵۱۸۵۰

ارتقای ۷ پله ای پاکستان در شاخص امنیت هسته ای

منابع خبری در پاکستان اعلام کردند: این کشور در رتبه بندی حفاظت از تسلیحات هسته‌ای هفت پله صعود کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر پایگاه خبری «اکسپرس تیریبون» اعلام کرد: سازمان "ابتکار درباره تهدید هسته‌ای" (NTI) در جدیدترین گزارش خود از رتبه بندی کشور‌ها در زمینه حفاظت از تسلیحات هسته‌ای، از صعود هفت پله‌ای پاکستان خبر داد.
پیشرفت‌های پاکستان در مقوله اقدامات امنیتی و محافظت از تسلیحات هسته‌ای قابل ملاحظه است، از این رو اسلام آباد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ با کسب ۴۷ امتیاز هفت رتبه صعود کرده و جایگاه ۵۸ را کسب کرد.
این سازمان اقدامات پاکستان در راستای تامین امنیت هسته‌ای را مطابق با استاندارد و قوانین جهانی توصیف و اعلام کرد: اسلام آباد موفق شد با اقدامات جامع در راستای ایجاد تدابیر امنیتی و مراقبت از سایت‌های هسته‌ای از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ بهبود ۱۶ امتیازی در این شاخص به ثبت برساند.
"لورا کندی" سفیر سابق آمریکا در آژانس اتمی و کارشناس بین المللی در زمینه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیز در توییتی با اشاره به گزارش سازمان "ابتکار درباره تهدید هسته‌ای" (NTI) درباره پاکستان نوشت: نکته قابل توجه در این گزارش قرار گرفتن پاکستان به عنوان کشوری است که بیشترین ارتقاء از لحاظ امنیت تجهیزات هسته‌ای میان کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای کسب کرد.
به گفته منابع خبری پاکستان در این رده‌بندی هند را پشت سر گذاشته است. هند در این رتبه بندی موفق به کسب ۴۱ امتیاز شده است.
گفتنی است پاکستان و هند که دارای چندین کلاهک هسته‌ای هستند به دلیل عمده اختلافات خود تا کنون حاضر به امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان پی تی) نشده اند.

 

خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: