صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 28
کد خبر: ۵۲۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبر خوش برای سهامداران ناراضی سهام عدالت

احتمال تغییر کارگزار ناظر از هفته آینده خبر خوشی برای سهامدارانی است که از عملکرد کارگزاران خود ناراضی هستند.

به گزارش راهبرد معاصر احتمال تغییر کارگزار ناظر از هفته آینده  خبر خوشی برای سهامداران سهام عدالت است که از عملکرد کارگزاری خود ناراضی هستند و می خواهند تا آن را تغییر دهند . بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری قرار است هفته آینده جلسه ای در این باره تشکیل شود و  به احتمال زیاد احتمال تغییر کارگزاری توسط سهامداران وجود دارد.

پس از آزادسازی 30 درصد  سهام عدالت بیش از 18 میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند و در حال حاضر نزدیک به دو ماه است که  سهامدارن م یتوانند نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

در ابتدا سهامداران تنها از طریق بانک می توانستند اقدام به فروش کنند و بانک ها این سهام را از طریق کارگزاری های خود به فروش می رساندند. اما بعدها امکان فروش سهام عدالت در کارگزاری های غیر بانکی هم فراهم شد. اما پس از مدتی گلایه سهام داران به دلیل تاخیر در واریز پول سهام عدالت شروع شد همچنی بسیاری اعلام می کردند که کارگزاری ها پاسخگویی سوالات و مشکلات سهامداران نیستند.

 

 

اعتراض سهامداران به کجا رسید؟

اعتراض‌ سهامداران به عدم واریز پول سهام، مبلغ واریزی و عدم پاسخگویی صحیح کارگزاری‌ها نشان می‌دهد که عملکرد کارگزاری‌ها چه بانکی و چه غیربانکی برای سهامداران راضی‌کننده نبوده است.

شرکت سپرده‌گذاری نیز به عنوان نهاد ناظر و اصلی در امر فروش سهام عدالت، به تازگی چند کارگزاری با بهترین و بدترین عملکرد اعلام کرده است که براساس آن کارگزاری‌های اقتصاد بیدار، سهم آشنا و ملل عملکرد بهتری نسبت به سایر کارگزاری‌ها دارند و در مقابل کارگزاری‌های آگاه، مفید، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات بدترین عملکرد را داشته‌اند.

همچنین در هفته گذشته نیز اعلام کرد که سهام ۶۰۰ هزار نفر از دو میلیون سهامداری که درخواست فروش سهام خود را داده‌اند فروخته نشده و کارگزاری‌ها باید به این افراد اطلاع دهند که علت فروخته نشدن سهامشان چیست؟

بنابراین به نظر می‌رسد که اعتراض سهامداران به‌جاست، در این خصوص برخی از سهامداران به دنبال تغییر کارگزار ناظر هستند و از مسئولان این مطالبه را دارند که امکان تغییر کارگزار ناظر را فراهم کنند. اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در ادامه می‌خوانید.

سهامداران چه می‌خواهند؟

«جمعیت زیادی خواهان تغییر کارگزار ناظر هستن هر چه سریع تر این امکان فراهم کنین»

 

«لطفا تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت را هم بگین بزارند»

 

«امکان تغییر کارگزار ناظر برای فروش سری جدید ۳۰ درصدسهام عدالت را بگذارند.امیدوارم اینجوری نباشه که باید از همون کارگزاری قبلی اقدام کنیم.»

 

«لطفا تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت را بزارید تا ما بتوانیم کارگزار ناظر را عوض کنیم»

 

«مسؤلین سهام عدالت لطفا تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت رو هم در سامانه بزارید.»

 

 

تغییر کارگزار ناظر از کی امکان‌پذیر می‌شود؟

پیگیری‌ها تجارت‌نیوز از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از برگزاری جلسه‌ای در این خصوص در اوایل هفته آینده خبر می‌دهد.

 

قرار است در اوایل هفته آینده جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، کانون کارگزاران و شرکت سپرده‌گذاری در خصوص امکان تغییر کارگزار ناظر برگزار و تصمیم‌گیری شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاکلین محمدی
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
من اردیبهشت ماه 30درصدسهامم روفروخت تمام اطلاعاتم تائیدشد ومشکلی نداره اما تابحال ازکارگزار مفید وبانک ملی هیچ وجهی به حسابم واریز نشده