صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 30
کد خبر: ۵۲۸۳۷

انتقاد رهبر انصار الله از عربستان سعودی به دلیل محدود کردن مراسم حج

رهبر انصارالله یمن با انتقاد از سعودی‌ها گفت که آن‌ها به بهانه کرونا، مناسک حج را به یک «مناسبت سمبیلک» تقلیل داده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر، سید عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن اقدام عربستان سعودی در ایجاد محدودیت برای مراسم حج امسال را مخالف نص صریح قرآن دانست و از این کشور انتقاد کرد.

 

رهبر انصارالله یمن شانگاه پنجشنبه طی سخنانی فرارسیدن عید سعید قربان را به یمنی‌ها و مسلمانان جهان تبریک گفت و اظهار داشت که عید امسال در حالی فرامی‌رسد که حوادث بزرگی برای امت سلمان رخ داده که عدم استقبال حجاج از سایر کشورهای اسلامی و تبدیل آن به یک «مناسبت سمبلیک» از مهمترین این اتفاقات است.

 

او گفت: «منحصر کردن حج به تعداد بسیار کمی از حضار و حاجیان آن هم از یک کشور مخالفت آشکار با آیات صریح قرآن بوده و زیرپا گذاشتن یکی از ویژگی‌های برجسته مناسک حج به عنوان فریضه جهانی است».

 

رهبر انصارالله یمن اقدام سعودی‌ها در ایجاد محدودیت در تعداد حجاج را «اقدامی غیرقانونی» دانست و گفت که این گونه اقامات «جنایت بزرگی» در حق یکی از ارکان مهم دین اسلام و بیت‌الله الحرام و مشاعر مقدس است.

 

سید بدرالدین الحوثی به تاریخ مناسک حج اشاره کرد و گفت که در گذر تاریخ و حتی تاریخ معاصر بیماری‌ها و حوادث زیادی بوده ولی آیین حج از کشورهای اسلامی هرگز تعطیل نشده بود.

 

او گفت که در شرایط کنونی و با توجه به وجود امکانات پزشکی می‌شد بین کشورهای اسلامی در نحوه انجام اقدامات پزشکی لازم در مناسک حج امسال هماهنگی و همکاری کرد.

 

فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: