صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۲۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 31
کد خبر: ۵۲۹۳۸

ضرر ۸.۳ میلیارد دلاری شرکت نفتی شورون آمریکا

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و متوقف شدن فعالیت‌های شرکت نفتی شورون در ونزوئلا باعث شده است که این شرکت نفتی در سه ماهه دوم امسال متحمل هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار زیان شود.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن؛ مایکل ورت مدیر عامل شرکت شورون در بیانیه‌ای اعلام کرد ماه‌های گذشته چالش‌های بی سابقه‌ای در مقابل این شرکت قرار گرفت.
وی افزود تأثیر اقتصادی پاسخ دهی به کرونا باعث کاهش چشمگیر تقاضا برای محصولات ما و کاهش قیمت مواد اولیه شده است. با توجه به بلاتکلیفی‌هایی که درباره بهبود اوضاع اقتصادی و عرضه فراوان نفت و گاز وجود دارد، چشم انداز قیمت مواد اولیه نزولی بوده و این منجر به زیان و ضرر حاصل از کاهش ارزش دارایی‌های این شرکت شده است.
بدین ترتیب، شرکت شورون ۱.۸ میلیارد دلار هزینه را برای سقوط قیمت نفت در بازار جهانی، در حسابرسی‌های خود در نظر گرفته است.
شورون همچنین دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از زیان حاصل از کاهش ارزش دارایی هایش در ونزوئلا در حسابرسی‌های خود در نظر گرفته است. این شرکت ۷۸۰ میلیون دلار برای اخراج کارمندان و کارگران در نظر گرفته است. همچنین ۴۳۷ میلیون دلار هزینه برای اثرات ارزی در نظر گرفته شده است.
به جز موارد استثنایی، این گروه ۳ میلیارد دلار ضرر متحمل شده است. ارزش هر سهم این شرکت، ۱.۵۹ دلار کاهش یافت. این در حالی است که اقتصاد دانان و ‏کارشناسان مسائل مالی که خبرگزاری رویترز نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این کاهش ۹۳ سنت باشد.
گردش مالی شورون در سه ماهه دوم امسال با ۵۶ درصد کاهش به ۱۵.۹ میلیارد دلار رسید. اقتصاد دانان و ‏کارشناسان مسائل مالی که خبرگزاری رویترز نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص اقتصادی در این فاصله زمانی از سال به ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برسد.
 
خبرگزاری صدا و سیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: