صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۸
  • چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 26 October 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 31
کد خبر: ۵۲۹۶۵

تهران بازهم خنک می‌شود؟

کارشناسی هواشناس گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی فردا در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران در برخی نقاط خبر داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی امروز در سواحل شمال، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش تداوم‌ می یابد.

وی افزود: همچنین برای ارتفاعات و دامنه های البرز واقع در شمال استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق فارس، اصفهان و شمال غرب هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

نقشینه ادامه داد: از فردا (شنبه) برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران پیش بینی می شود که در برخی ساعات برای شمال همدان، شمال مرکزی، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، شمال ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار رگبار وجود دارد.

به گفته وی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه بعدازظهر برای سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

نقشینه از کاهش محسوس دمای ۶ تا ۱۰ درجه ای در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه روند افزایش نسبی دما آغاز می شود که می تواند ۵ تا ۶ درجه دما در نوار شمالی کشور را افزایش دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی ۵ روز آینده برای منطقه زابل باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

وی نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی استان ها هشدار داد و گفت: با توجه به بارش های رگباری در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی احتمال سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و در ارتفاعات برخورد صاعقه وجود دارد، از این رو انتظار می رود که افراد از رفتن به ارتفاعات و اسکان در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: