صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 02
کد خبر: ۵۳۲۳۹

آخرین اخبار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر اجرایی می شود و پاداش بازنشستگان تا آخر شهریور ماه پرداخت می شود.

به گزارش راهبرد معاصر همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر اجرایی می شود و پاداش بازنشستگان تا آخر شهریور ماه پرداخت می شود. به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات همسان سازی حقوق بازنشستگان دو ماه کاری سخت پیش رو است.

 براساس قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در کنار افزایش سنوات و حقوق معمول بازنشستگان افزایش حقوقی و مزایا با توجه به تورم سال جاری انجام خواهد شد که به گفته مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی بر برخی از اقشار مستمری بگیر ممکن است افزایش حقوق 80 درصدی اتفاق بیافتد.

به عنوان مثال مستمری بگیرانی که 35 سال سابقه کار دارند و تا اسفند ماه سال گذشته یک میلیون و 670 هزار تومان در یافت کردند  با افزایش 80 درصدی 3 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین مستمری بگیران با سابقه کار 30 سال هم که تا سال گذشته یک میلیون و 667 هزار تومان در یافت می کردند با متناسب سازی با افزایش 68 درصد 2 میلیون و 800 هزار تومان دریافت می کنند.

 

 

جزئیات همسان‌‌ سازی حقوق مستمری ‌بگیران تامین ‌اجتماعی

 

حیدری مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین‌اجتماعی گفت: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان بود که با افزایش سالانه و متناسب‌سازی با ۶۰ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان رسید.

 

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین‌اجتماعی گفت: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۴ هزار تومان بود که با افزایش سالانه و متناسب‌سازی با ۴۸ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید.

 

حیدری اظهار کرد: رعایت عدالت بیمه‌ای و انصاف در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته و فرمول متناسب‌سازی به گونه‌ای طراحی شده است که افرادی که سنوات بیمه‌پردازی بیشتری دارند در دوران بازنشستگی دریافتی بالاتری داشته باشند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مبالغ متناسب‌سازی متاثر از دو فاکتور میزان سابقه پرداخت حق بیمه و دستمزد مشمول کسر حق بیمه بوده و تاریخ برقراری مستمری افراد مشمول نیز در آن تاثیرگذار است، بنابراین افراد از مبالغ متفاوتی برخوردار خواهند شد؛ به‌عنوان مثال شخصی با داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی که مستمری آن در سال گذشته ۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان بوده، پس از افزایش سالانه و متناسب‌سازی با افزایش ۴۴ درصدی مستمری وی به ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان رسیده است.

 

حیدری ادامه داد: مستمری بگیری با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی که در سال گذشته دریافتی وی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است، پس از افزایش سالانه و متناسب‌سازی با افزایش ۳۹ درصدی دریافتی مستمری به بیش از ۶ میلیون تومان رسیده یا بازنشسته‌ای با دارا بودن ۲۵ سال سابقه بیمه‌پردازی و دریافتی ۳ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان در سال ۱۳۹۸، پس از افزایش مربوطه با ۳۷ درصد رشد، دریافتی وی به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان ارتقا یافته است.

 

مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان دارای ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان بوده است، گفت: دریافتی این گروه از مستمری بگیران حسب مورد پس از افزایش سالانه و متناسب‌سازی با افزایش حدود ۴۰ درصدی به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده است.

 

توضیحات نوبخت درباره زمان اجرای همسان سازی حقوق و واریز پاداش بازنشستگان

 

محمدباقر نوبخت با اشاره به این‌که آمریکا با تحریم تلاش کرد تا نفتی از سوی ایران به فروش نرسد و منابعی به ایران وارد نشود، اظهار کرد: این یعنی این که ایران نباید توانایی وارد کردن دارو را داشته باشد.

 

وی افزود: در سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ناگزیر صرف واردات داروهای مورد نیاز شده و حداقل در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی پرداخت شده است.

 

نوبخت تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در هر ماه سه واریزی مهم دارد، در ۱۰ روز نخست ماه  یارانه معیشتی به مبلغ دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، در دهه دوم ماه  سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه و سرانجام در دهه پایانی ماه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق کارکنان دولت پرداخت می کند ولی اگر همین سازمان  یک روز در پرداخت یارانه‌ها تاخیر کند دشمنان قسم خورده نظام فوراً اعلام می‌کنند سیستم ناتوان است.

 

 

این مسئول با اشاره به این که منابع ما امروزه بسیار محدود شده است، گفت:  البته همین مقدار کم منابع مالی را با اولویت‌بندی مدیریت می‌کنیم و نمی‌توانیم بودجه را بدون مدیریت تخصیص دهیم.

 

این مسئول افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر اجرایی و همه پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده واریز می‌شود.

 

وی با بیان این که بدنه سازمان برنامه و بودجه امروز حساس‌ترین کار را بر عهده دارد، افزود: ما در یک جنگ بزرگ با خشن‌ترین دولت جهان هستیم و این در حالی است که اروپا و کشورهای همسایه با این که می‌دانند حق با ایران است ولی جرئت ندارند پول نفتی را که از ما خریدند، به حساب ما واریز کنند.

 

نوبخت تاکید کرد: با تمام این مسائل سازمان برنامه و بودجه موظف است کشور را اداره کند و خواه ناخواه امروزه درگیر یک جنگ نابرابر در جهان هستیم که همگان می‌دانند حق با ماست و برجامی که محصول چندین سال‌ مذاکره بود توسط یک فرد نابخرد کنار گذاشته شد و مشکلات فراوانی را برای ما و کل دنیا ایجاد کرد و هم اینک مردم دنیا لحظه‌شماری می‌کنند انتخابات آمریکا از راه برسد و این شخص، بازنده رقابت باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: