صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۶
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 07
کد خبر: ۵۳۸۸۴
یادداشت اختصاصی علی حمزه پور، استاد دانشگاه

شواهد و قرائن حادثه بیروت علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی

ملاقات کم سابقه سه هفته گذشته فرمانده ارتش آمریکا با رئیس موساد در مورد لبنان، سوریه و ایران، پروازهای مشکوک و غیرمعمول هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز این منطقه در روزهای گذشته، همزمانی با درگیر بودن دولت جدید مستقل ۸ ماهه لبنان به نخست وزیری حسن دیاب، با تشدید تحریم ها و... همگی بخشی از شواهد و قرائن دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در حادثه اخیر است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ هر جا که دولت های مستقل از غرب حتی با ساز و کار دموکراسی و انتخاب اکثریت مردمی بر سر کار بیایند، الجزایر، گرجستان، ایران، عراق یا لبنان فرقی نمی کند، باید سرنگون شود. کودتا، انقلاب رنگین، براندازی نرم، آشوب های خیابانی یا انفجار نیتراتی؛ همه یک هدف را دنبال می کنند براندازی دولت مستقل و روی کار آوردن دولت غرب گرا و کمترین چیزی که در این بین اهمیت دارد، جان انسان های بی گناهی است که هزینه این سیاست شوم می شود. این است منطق پوسیده و پوشالی غرب و غرب گرایان.

 

در حادثه اخیر لبنان آشکارا توطئه پهلو گرفتن کشتی حاوی نیترات به بهانه نقض فنی و استنکاف از خروج از بندر از سال ۲۰۱۴ و بلاتکلیف بودن این موضوع در طی این ۷ سال در دولت سابق سعدحریری غرب گرا، اعلام رژیم منحوس صهیونیستی در اهداف نظامی خود به انبار توقیف شده این مواد در سال ۲۰۱۸ توسط وزارت دفاع این رژیم و نیز رونمایی از آن توسط نخست وزیر این رژیم در سازمان ملل در همین سال، اعلام اخیر رسانه های رسمی رژیم آل سعود العربیه و ایندیپندنت، مبنی بر دست داشتن صهیونیست ها در این حادثه در اعمال فشار در حذف حزب الله لبنان از حوزه سیاست و امنیت لبنان به عنوان خار چشم دشمنان، ملاقات کم سابقه سه هفته گذشته فرمانده ارتش آمریکا با رئیس موساد در مورد لبنان، سوریه و ایران، پروازهای مشکوک و غیرمعمول هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز این منطقه در روزهای گذشته، همزمانی با درگیر بودن دولت جدید مستقل ۸ ماهه لبنان به نخست وزیری حسن دیاب، با تشدید تحریم ها، چالش های اقتصادی فراوان، کاهش ارزش پول ملی و نابودی اصلی ترین بندر تجاری این کشور و... همگی بخشی از شواهد و قرائن دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در حادثه اخیر است.

 

این حادثه بار دیگر موید این راهبرد است که تا جهان اسلام از حضور بیگانگان خالی نشود، هیچگاه روی امنیت و آرامش را نخواهد دید. به امید بیداری و وحدت بیش از پیش ملت ها و دولت های اسلامی و دستیابی به عزت، پیشرفت و امنیت برای مردم مسلمان و سایر مستضعفین جهان. لذا در همدردی با ملت بزرگ لبنان با شعار من قلبی سلام لبیروت، هر آنچه که در توان ملت غیور ایران اسلامی است در مساعدت و پشتیبانی از ملت و دولت لبنان قرار خواهد گرفت، انشالله.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: