صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 12
کد خبر: ۵۴۵۲۹

ظریف: انفجار بیروت تمام دنیا را در شوک فرو برد ولی آمریکا به تحریم لبنان ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه گفت: فاجعه انفجار بندر بیروت تمام دنیا را متاثر و در شوک فرو برد، اما ایالات متحده علیرغم کرونا و این فاجعه، تحریم‌های خود را علیه لبنان ادامه می دهد.
به گزارش راهبررد معاصر؛  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: فاجعه انفجار بندر بیروت تمام دنیا را متاثر و در شوک برد، اما ایالات متحده علیرغم کرونا و این فاجعه، تحریم‌های خود را علیه لبنان ادامه می دهد.
 
 
 
وی افزود: هر گروهی می‌تواند از این اتفاق بهره‌برداری سیاسی کند که تا الان موفق نشدند.
 
 
ظریف درباره متن پیش نویس قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد: دیروز بعد از ظهر شنیدیم که اعلام کردند رای گیری را به عقب انداختند و بعد یک قطعنامه کوتاه در چند بند ولی با همان هدف و به صورت بسیار موذیانه منتشر کردند.
 
 
وی ادامه داد: آمریکایی ها تلاش کردند که همان اهداف را در چند بند به نتیجه برساند که در واقع این کار نشان داد برای شعور اعضای شورای امنیت احترام قائل نیستند و فکر می‌کنند که یک مطلب را اگر از 5 صفحه به 5 سطر کاهش دهند اعضای شورای امنیت فکر می کنند که این مطلب تغییر محتوایی کرده است.
 
 
وزیر امور خارجه تاکید کرد: این قطعنامه بسیار غیر قانونی است و در واقع از مکانیسم شورای امنیت برای نابودی شورای امنیت می خواهند استفاده کنند و من یقین دارم که این قطعنامه نیز رای نخواهد آورد و حتی تعداد آرای آن نیز بسیار کم خواهد بود و به احتمال تقریباً قریب به یقین ما دیگر با قطعنامه جدیدی روبرو نخواهیم بود./ تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: