صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۱۹
  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 11 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 15
کد خبر: ۵۴۹۸۹

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز شنبه 25 مرداد

ارزش دارا یکم در پایان معاملات امروز 6.14 درصد کاهش رشد داشت و قیمت هر واحد آن به 18 هزار و 757 تومان رسید.

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارا یکم در پایان معاملات امروز شنبه 25 مرداد 99 باز هم کاهش یافت. میزان این کاهش رشد 6.14 درصد بوده که باعث شد قیمت هر واحد از صندوق دارا یکم به 18 هزار و 757 تومان برس. بر این اساس ارزش 200 واحد صندوق دارا یکم به 3 میلیون و 744 هزار تومان رسید.

کاهش بیش از 6 درصد دارایکم در حالی امروز اتفاق افتاد که هفته گذشته نیز این صندوق کاهش 14 درصدی را تجربه کرد.

البته قیمت پایانی دارا یکم با کاهش 6.33 درصدی همراه بود که ادامه معاملات این صندوق در فردا از این قیمت شروع خواهد شد.

 

افت ۶٫۳ درصدی دارا یکم در حالی امروز رقم خورد که شاخص کل بورس امروز بیش از ۳٫۶ درصد سقوط کرد. در جریان معاملات امروز بازار سهام، بیش از ۶ میلیون و ۲۴۷ هزار واحد دارا یکم معامله شد که ۷٫۵ درصد بیشتر از میانگین معاملات ماهانه این نماد بوده است. در پایان معاملات امروز همچنین NAV هر واحد از این صندوق ۲۸ هزار و ۱۱۰ تومان محاسبه شد که ۵۰ درصد بیشتر از قیمت پایانی دارا یکم بوده است.

 

افت ۱۴ درصدی ارزش «دارا یکم» در هفته گذشته

در پایان هفته منتهی به ۲۳ مرداد ماه ۹۹، ارزش هر واحد دارا یکم با افتی ۱۴٫۴ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۱۹ هزار و ۹۸۵ تومان کاهش یافت تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین صندوق ETF دولتی برای نخستین باز از زمان معاملاتش در بورس به زیر ۴ میلیون تومان برسد. این در حالی است که در هفته گذشته دارا یکم ۲٫۵ درصد بازدهی را به ثبت رسانده بود.

افت ۱۴ درصدی ارزش دارا یکم در حالی رخ داده که خالص ارزش دارایی این صندوق در هفته گذشته تنها ۱٫۵ درصد کاهش یافته است. موضوعی که نشان می‌دهد سهامداران رفتاری هیجانی نسبت به معامله در این صندوق دارند. خالص ارزش دارایی‌های دارا یکم در پایان هفته ۲۸ هزار و ۴۰۸ تومان محاسبه شده است.

 

اخبار ضد و نقیضی که در طول هفته در خصوص دارا دوم مطرح شده بود یکی از دلایل اصلی افت قیمت اولین صندوق ETF دولتی بوده است. با روند نزولی‌ای که این صندوق در پیش گرفته باید دید عرضه دارا دوم تا چه حد موفق خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: