صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 19
کد خبر: ۵۵۴۹۱

قیمت خرید خانه و نرخ اجاره مسکن در تهران امروز چهارشنبه 29 مرداد ۹۹

قیمت مسکن در تهران نخستین ماه تابستان 10 درصد افزایش یافته و میانگین هر متر آپارتمان مسکونی نزدیک 21 میلیون تومان شده است.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت مسکن در تهران بر اساس اعلام بانک مرکزی به طور متوسط به مرز 21 میلیون تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایش 57 درصدی را نشان می دهد. بالاترین نرخ رشد سالیانه به منطقه 19 تهران تعلق داشته است . همچنین بالاترین تعداد معاملات به میزان ۷۳.۱ درصد به ترتیب در مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۸، ۳ و ۱۵ انجام شد. ۴۰.۶ درصد قراردادهای خرید و فروش تنها در چهار منطقه ۵، ۴، ۲ و ۱۰ منعقد شده است. منطقه ۵ با ۱۴.۹ درصد از معاملات کماکان پیشتاز تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن در تهران است.

سهم مناطق ۴، ۲ و ۱۰ نیز به ترتیب ۸.۷ درصد ۸.۶ درصد و ۸.۴ درصد از کل تعداد معاملات شهر تهران بوده است. نرخ رشد سالیانه قیمت در این مناطق نیز به ترتیب ۶۰، ۶۲، ۵۵ و ۴۸ درصد بود.

قیمت آپارتمان های ۱۵سال به بالا در تهران

در بازار مسکن کنونی فروشنده‌های واقعی بسیاری وجود دارند که مدت‌هاست انگیزه فروش خود در این بازار راکد را حفظ کرده و فایل خود را نزد بنگاه‌ها باقی گذاشته‌اند؛ هر چند به اذغان گروهی از واسطه‌های ملکی، بازدیدکنندگان از برخی از این آپارتمان‌ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، اما از آنجا که قصد فروش مالکان این املاک جدی است، فایل مربوطه هفته‌ها و بعضا ماه‌هاست که نزد بنگاه‌ها رسوب کرده است.

 

قیمت رهن واجاره آپارتمانهای بالای۱۰۰متر در تهران

واسطه‌های ملکی می‌گویند یکی از راکدترین بخش‌های بازار اجاره مربوط به آپارتمان‌های بزرگ‌تر از ۱۰۰ مترمربع است.بازار اجاره مسکن در روزهای اخیر به عمیق‌ترین نقطه رکود رسیده و میزان مراجعه به مشاوران ملکی برای یافتن آپارتمان اجاری کاهش چشمگیری نسبت به نیمه اول پاییز داشته است.

 

قیمت آپارتمانهای بالای ۲۰سال ساخت در تهران

پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو ماه آینده همزمان با تندتر شدن نبض بازار مسکن در ایام شب عید نوروز، بازار آپارتمان‌های قدیمی با مراجعه بیشتر وام‌دارها روبه‌رو شود.

 

 

قیمت آپارتمان‌های نقلی در نقاط مختلف تهران

کانون عرضه آپارتمان‌های نقلی در تهران شامل منطقه هفت و مناطق ۹ تا ۱۵ است که معمولا متقاضیان خرید این گروه متراژی در جریان جست و جوی این مناطق مورد دلخواه خود را ساده‌تر پیدا می‌کنند. بررسی فایل‌های موجود در این مناطق نشان می‌دهد میزان عرضه نوساز فعلا بسیار محدود است و محدود به سازنده‌هایی است که قصد کلید زدن ساخت‌وساز تازه‌ای دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: