صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 20
کد خبر: ۵۵۶۵۹

مخالفت فعالان اماراتی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

فعالان اماراتی اعلام کردند توافق امارات و رژیم صهیونیستی، ظلم و ستم مستمر علیه مردم فلسطین و همچنین جانفشانی‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روزنامه القدس العربی، چاپ لندن؛ فعالان اماراتی ضمن ابراز مخالفت با اقدام سران این کشور در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند: اقدام حکومت امارات در اعلام توافق موسوم به «توافق صلح» با رژیم صهیونیستی به معنای نادیده گرفتن تاریخ شریف و عظیم مردم امارات در یاری رساندن به ملت برادر فلسطین و حمایت از مسئله عادلانه آنهاست.
فعالان افزودند: این اقدام همچنین به معنای نادیده گرفتن تاریخ موسسان امارات است که بر حمایت حکام موسس امارات و در راس آن‌ها شیخ زاید بن سلطان آل نهیان و شیخ راشد بن سعید آل مکتوم و دیگر حکام امارات از قضیه فلسطین تاکید دارد.
آن‌ها تصریح کردند: این توافق با ماده ۱۲ قانون اساسی امارات مغایرت دارد. در این قانون آمده است: «هدف سیاست اتحاد خارجه کمک‌ها به مسائل و مصالح کشور‌های عربی - اسلامی و استحکام ارتباط دوستی و همکاری با همه کشور‌ها و ملت‌ها بر اساس مبادی منشور سازمان ملل متحد است.»
فعالان اماراتي اظهار داشتند: «این توافق ظلم و ستم مستمر علیه مردم فلسطین و همچنین جانفشانی‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرد.» آن‌ها این پرسش را مطرح کردند که «مسئله فلسطین و امارات در برابر این توافق چه دستاورد‌هایی به دست خواهند آورد.»

 

خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: