صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 24
کد خبر: ۵۶۱۴۴

تکرار ادعاهای ضدایرانی پامپئو این بار در سرزمین اشغالی

وزیر خارجه آمریکا که به سرزمین اشغالی سفر کرده ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مایک پامپئو که امروز به سرزمین اشغالی سفر کرده در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهای ضدایرانی خود را دوباره مطرح کرد و گفت ایران به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت و ما از تمام ابزارها برای اطمینان از این موضوع استفاده خواهیم کرد.

 

وی همچنین افزود: واشنگتن به حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه پایبند است.

 

بر اساس این گزارش پامپئو گفت: ایالات متحده به اسرائیل تضمین خواهد داد که برتری نظامی اش در خاورمیانه را تحت هر شرایطی حفظ خواهد کرد، حتی با وجود هرگونه قرارداد تسلیحاتی آمریکا با امارات متحده عربی.

 

وی افزود: آمریکا یک تعهد حقوقی نسبت به برتری نظامی اسرائیل از نظر کیفیت تسلیحات دارد. ما همچنان به این تعهد پایبند خواهیم بود.

 

رژیم اسرائیل و امارات متحده عربی اخیرا توافق عادی سازی روابط با میانجیگری آمریکا را امضا کرده اند.

 

پامپئو در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از اقدام تل آویو در عادی سازی روابط خود با امارات استقبال و ابراز امیدواری کرد که سایر کشورهای عربی نیز از این اقدام تبعیت کنند.

 

وی گفت: خیلی خوشحال هستم که شاهد خواهیم بود سایر کشورهای عربی نیز به این مسیر ملحق شوند.‎

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از رئیس جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور به خاطر آنچه تلاش‌های آنها در حمایت از امنیت اسرائیل خواند، تشکر و قدردانی کرد.

 

نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه آمریکا گفت: پامپئو در خصوص حفظ برتری نظامی اسرائیل به من اطمینان کامل داده است.

 

وی همچنین به توافقنامه عادی سازی این رژیم با امارات اشاره کرد و افزود: توافق عادی سازی با امارات صفحه جدیدی را در منطقه می‌گشاید و در این زمینه بزودی اخبار خوشی را خواهیم شنید.

 

نتانیاهو تصریح کرد: عادی سازی روابط با امارات منوط به پذیرش توافق تسلیحاتی(توافق تسلیحاتی آمریکا و امارات) نیست و واشنگتن قول داده که برتری اسرائیل را تضمین کند./ تسنیم

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: