صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 28
کد خبر: ۵۶۶۸۸

دور تازه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا

دور جدید تظاهرات بر ضد نژادپرستی روز جمعه با حضور ده‌ها هزار معترض در خیابان‌های واشنگتن برگزار خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ فعالان ضد نژادپرستی در پایتخت آمریکا برای برگزاری تظاهرات تازه در این شهر فراخوان صادر کردند.

 

دور تازه تظاهرات در واشنگتن دی سی قرار است با شعار «زانویت را از روی گردن من بردار» برگزار شود. تظاهرات ضدنژادپرستی در پایتخت آمریکا همزمان با سالگرد سخنرانی تاریخی مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش ضد نژادپرستی و با حضور ده‌ها هزار آمریکایی آغاز خواهد شد.

 

معترضان ضد نژادپرستی قرار است روز جمعه تظاهرات گسترده‌ای را در پایتخت آمریکا به راه انداخته تا به این وسیله خشم و عصبانیت خود را نسبت به تیراندازی به یک جوان سیاهپوست از سوی پلیس این کشور به نمایش بگذارند.

 

روز یکشنبه پلیس کنوشا در ویسکانسین به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله با نام «جیکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود چندین بار شلیک کرد. آخرین اخبار از وضع سلامت این جوان سیاه پوست حاکی از آن است که او برای همیشه فلج شده است.

 

همزمان سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت ترامپ تقریبا ۱۰۰۰ سرباز گارد ملی و حدود ۲۰۰ نیروی اجرایی فدرال از جمله نیرو‌های اف‌بی‌آی و مارشال‌های آمریکا را به ایالت ویسکانسین اعزام کرده تا به سرکوب ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی به یک جوان سیاه پوست در این شهر به راه افتاده است، کمک کنند.

 

پیش از این وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود که بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال به دلیل اعتراضات مردم به کنوشا اعزام شده‌اند. سخنگوی این وزارتخانه چهارشنبه در این خصوص گفت: «بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال برای کمک به نیرو‌های انتظامی محلی به منظور مقابله با شورش‌ها و ناآرامی‌ها اعزام شده‌اند.»/ باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: