صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 29
کد خبر: ۵۶۷۵۸
یادداشت اختصاصی محسن ادیب بهروز، استاد حوزه و دانشگاه

عاشورا؛ تمیز دهنده اسلام واقعی از اسلام جعلی

عاشورا راز و رمز غدیری است که در وقت خود و به درستی، آنچه که خداوند متعال بر پیامبر وحی کرد محقق نشد. اگر امام حسین علیه السلام از جان خود در روز عاشورا  گذشت در فرمایشات خود حضرت آمده که هیچ  ردپایی از اسلام باقی نمانده بود، لذا عاشورا تداوم غدیر برای احیای اسلام حقیقی است. بی تردید کسانی که به دنبال پیدا کردن  اسلام واقعی هستند، آنها ملت امام حسین هستند و پیرو این مکتب، چرا که اسلام الهی در دل عاشورا نهفته است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ کربلا و وقایع آن را باید از غدیر شناخت، از غدیری که منافقین به اسم مسلمانی و اسلام تا بیخ گوش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نفوذ کرده بودند، هر چند پیامبر اکرم آنها را به طور کامل می شناخت و فعالیت های آنها را رصد می کرد، اما آنها در یک سال پایانی عمر مبارک پیامبر به این نتیجه رسیدند که اگر  پیام یا دستور الهی نازل شده به پیامبر محقق شود، آنها قادر به تحقق  اهداف خود نخواهند بود.

 

اگر غدیر محقق می شد دین صد درصد الهی اسلام به طور کامل اجرا می گردید در حالی که اگر غدیر به منصه ظهور نمی رسید هر برداشت بشری از دینی به نام اسلام و با قرائتی که بشر از این اسلام دارد دست منافقان را برای اعمال نفوذ در اسلام باز می گذاشت؛ لذا منافقان به هر طریق و با هر روشی  برای عدم تحقق ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام تلاش کردند تا این امر محقق نشود. اولین مساله ای که در این ماجرا اتفاق می افتد به وجود آوردن دین اسلام کاملاً بشری است، یعنی از همان روز اول سقیفه کسانی که مانع تحقق ولایت علی بن ابیطالب شدند با این اقدام یک اسلام دلخواه را تأسیس کردند، به عبارتی اسلام جعلی را براساس آنچه خواستند به جامعه بعد از پیامبر تحمیل کردند. شاید این سیاست در سال های اول بعد از رحلت پیامبر اکرم خود را به خوبی نشان نداد اما اینک بعد از گذشت هزار و چهارصد سال به خوبی می توانیم متوجه این مهم شویم که جهان اسلام از این ماجرا چه خسارت هایی دیده و همچنان با آن مواجه است. اینکه بیش از ۷۰ مذهب به نام اسلام براساس آمارهای دقیق وجود دارد، موجب سردرگمی افرادی شده که حقیقتا خواستار گرایش به اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله هستند، اما این افراد بنا به آنچه پایه آن بعد از غدیر گذاشته شد سردرگم و دچار استیصال هستند که آیا مکتب من همان اسلام حقیقی است؟ یا اسلام های جعلی است که روز اول بعد از رحلت پیامبر برای دور کردن جامعه از امامت و ولایت بر جهان اسلام تحمیل شد؟! آیا اسلام من اسلام محمدی و علوی است یا اسلام بدلی است که ساخته و پرداخته ذهن انسانی و غیر الهی است؟

 

از آن روز به بعد به همگان اجازه ساختن اسلام های بدلی دیگری داده شد که در حال حاضر  بیش از ۷۰ مذهب اسلامی در سراسر دنیا وجود دارد که به صورت رسمی و آشکارا فعالیت می کنند. متاسفانه از همان روز رحلت پیامبر اکرم بود که تلاش شد اسلام حقیقی و الهی شناخته نشود و به نوعی راه ها به روی اسلام وحیانی  بسته شود.

 

جالب این است که اسلام های ساختگی همچنان دنبال می شود، نمونه روشن و اخیر این موضوع آن است که در سال های اخیر باخبر شدیم ملک عبدالله پادشاه قبلی عربستان به طور رسمی عقد همسر پنجم را بلامانع عنوان کرد، وقتی به وی اعلام شد که عقد زن پنجم در اسلام حرام قطعی است، چنین پاسخ داد که چگونه خلفای قبلی توانستند برخی حلال ها را حرام و برخی حرام ها را  حلال کنند، به این دلیل که آنها خلیفه بودند و می توانستند، پس به ما پیام دادند که ما هم می توانیم حرامی را حلال و حلالی را حرام کنیم! پس من هم می توانم! در واقع این مثال روشن اسلام بدلی در جهان اسلام را از فردای روز وفات پیامبر اکرم نشان می دهد، از همان روز است که بساط عاشورا چیده می شود چرا که آنان به دنبال مبارزه با قرائت های جدید از اسلام بودند، چرا که اگر عاشورا محقق نمی شد دیگر هیچ اثری از دین الهی در تاریخ باقی نمی ماند.

 

عاشورا راز و رمز غدیری است که در وقت خود و به درستی، آنچه که خداوند متعال بر پیامبر وحی کرد محقق نشد. اگر امام حسین علیه السلام از جان خود در روز عاشورا  گذشت در فرمایشات خود حضرت آمده که هیچ  ردپایی از اسلام باقی نمانده بود، لذا عاشورا تداوم غدیر برای احیای اسلام حقیقی است. بی تردید کسانی که به دنبال پیدا کردن  اسلام واقعی هستند، آنها ملت امام حسین هستند و پیرو این مکتب، چرا که اسلام الهی در دل عاشورا نهفته است.

 

عاشورا خواب را بر سازندگان اسلام جعلی آشوب می کند. اینکه امام خمینی (ره) می فرمایند: ما هر چه داریم از محرم و عاشوراست اشاره به نکته بسیار دقیقی است. یعنی اگر روی عاشورا سرمایه گذاری کنیم و هر چه در مورد عاشورا به صورت حقیقی نه بر اساس اسلام های بدلی ارائه دهیم و با ظرفیت عاشورا راه را برای اسلام های تقلبی حتی شیعه انگلیسی ببندیم به احیای ولایت و ظهور حضرت حجت سلام الله علیها رسیده ایم، لذا باید روی عاشورا سرمایه گذاری کنیم، چرا که با احیای عاشورا  اسلام الهی بیشتر در زندگی ها نمود عینی می یابد و اسلام تقلبی قابل تشخیص است.

 

نظر شما