صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 30
کد خبر: ۵۶۹۱۹

ترامپ رئیس جمهور اقلیت پرسر و صداست نه اکثریت ساکت

شبکه سی ان ان با بررسی نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی درباره رئیس جمهور آمریکا و رقیب او جو بایدن نوشت، ترامپ رئیس جمهور اقلیت پر سرو صداست و نه اکثریت خاموش.

به گزارش راهبرد معاصر  شبکه سی ان ان در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود به قلم «هری اِنتن» نوشت: من زمان زیادی را برای صحبت درباره اهمیت آرای ۵۰ درصدی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا صرف کرده ام. جو بایدن، برخلاف چهار سال قبل هیلاری کلینتون، پیوسته در نظرسنجی‌ها بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کرده که این بدان معناست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند روی کسانی که در واپسین لحظات انتخابات تصمیم گیری می‌کنند، برای رساندن وی به پیروزی حساب کند.
از طرف دیگر، دونالد ترامپ طی پنج سال گذشته در هیچ نظرسنجی مرتبط با مصاحبه‌های زنده درباره میزان حمایت و رضایت از وی یا مقابل رقبای دموکراتش ۵۰ درصد آراء را کسب نکرده است.
اکنون بدیهی است که تصادفی خواهد بود که دونالد ترامپ در نهایت مقابل جو بایدن به آرای ۵۰ درصد برسد؛ اما اگر این امر صورت گیرد، ترامپ اولین رئیس جمهوری خواهد بود که در هیچ یک از نظرسنجی‌ها در نخستین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری موفقیت آمیز خود، میزان رضایت از وی یا تلاش برای انتخاب مجددش در انتخابات ریاست جمهوری، هرگز به آرای ۵۰ درصد نرسیده است.
در این دوره ریاست جمهوری به تنهایی، بیش از ۹۰ نظرسنجیِ مرتبط با مصاحبه زنده در سطح ملی از سال ۲۰۱۹ تاکنون صورت گرفته است. بالاترین آماری که دونالد ترامپ در هر یک از این نظرسنجی‌ها مقابل جو بایدن به دست آورده ۴۸ درصد آرا بوده است. میانگین آن نیز ۴۲ درصد بوده است. این در حالی است که میانگین آراء جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز پنجاه ممیز سه دهم درصد بوده است.
در اکثر نظرسنجی ها، جو بایدن ۵۰ درصد آراء را کسب کرده است. برخلاف دونالد ترامپ، که چندین بار نیز آراء وی به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است، آراء بایدن هرگز به کمتر از ۴۰ درصد سقوط نکرد.
ناتوانی ترامپ در رسیدن به آراء ۵۰ درصدی در واقع موضوع جدیدی نیست.
بیش از ۷۰۰ نظرسنجی در خصوص مصاحبه‌های زنده صورت گرفته است که در آن‌ها درباره میزان حمایت از ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش پرسش شده است.
وی در هیچ یک از این نظرسنجی‌ها ۵۰ درصد آرا را کسب نکرده است. نزدیکترین آرایی که وی موفق به کسب آن شد ۴۹ درصد است و به طور میانگین این آرا ۴۰ یا ۴۱ درصد و اغلب زیر ۴۰ درصد بوده است.
شاید جای تعجب نباشد که میانگین میزان حمایت از دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی به میانگین میزان حمایتی که وی مقابل بایدن در نظرسنجی‌های مصاحبه زنده به دست آورده، بسیار نزدیک است.
شما همچنین می‌توانید به رقابت ترامپ مقابل کلینتون در سال ۲۰۱۶ رجوع کنید.
باز هم در هیچ نظرسنجی مصاحبه‌ای زنده در طول کل مبارزات انتخاباتی، آراء ترامپ از ۵۰ درصد فراتر نرفت و بار‌ها نیز آرای وی به زیر ۴۰ درصد رسید.
سرانجام دونالد ترامپ با کسب ۴۶ درصد آرا در سطح کشور به مقام ریاست جمهوری رسید.
اما حتی اگر دونالد ترامپ موفق به پیروزی یک دوره دیگر ریاست جمهوری شود، این احتمال وجود دارد که اکثریت آمریکایی‌ها باز هم مخالف وی باشند.

خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: