صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 04
کد خبر: ۵۷۶۰۵
تعداد نظرات: ۲۱ نظر

زمان واریز پول فروش سهام عدالت در کارگزاری مفید

پس از آزادسازی و فروش سهام عدالت بسیاری از مردم به نحوه پرداخت اعتراض داشتند. زمان واریز پول فروش سهام عدالت در کارگزاری مفید برای کاهش نارضایتی ها اعلام شد.

به گزارش راهبرد معاصر زمان واریز پول فروش سهام عدالت در کارگزاری مفید در حالی اعلام شد که بسیاری از مردم از نحوه و زمان پرداخت ناراضی بودند و فروشندگان سهام عدالت میتوانند با توجه به ارزش سهام خود اقدام به فروش کنند.

 

فروش سهام عدالت تاکنون اعتراضات بسیاری را باخود به همراه داشته است. سهام عدالت در زمان دولت احمدی نژاد برای مردم در نظر گرفته شد. سهام عدالت مختص به قشر خاصی نمی باشد. سهام عدالت در ابتدا سهم 1000000 میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به 500 واحد سهم شد. سهام عدالت در ابتدا قابل فروش نبود.

 

پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری در ۹ اردیبهشت ماه مبنی بر آزادسازی سهام عدالت، به مشمولان این سهام این فرصت داده شد تا مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را برای سهام خود انتخاب کنند. پس از آن و در ۶ خردادماه امکان فروش ۳۰ درصد از این سهام و همچنین در ۱۹ مردادماه امکان فروش ۳۰ درصد دیگر، یعنی در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت برای آن دسته از مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند فراهم شد.

 

البته افراد مستقیما اجازه فروش سهام خود را ندارند و برای فروش باید سفارش خود را نزد کارگزاری یا بانک ثبت کنند. در نهایت کارگزاری ها بنا به تشخیص خودشان (درمورد زمان و قیمت) اقدام به فروش سهام کرده و وجه حاصل از فروش را به حساب سهامدار واریز می کنند.

 

این فرایند درحالی باید طی شود که همچنان صدای اعتراض بسیاری از سهامداران درمورد عدم واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالتشان به گوش می رسد. صدای اعتراض این افراد تا حدی بالا رفت که فرهاد دژپسند-وزیر امور اقتصاد و دارایی-  از فروشندگان سهام عدالت خواست  چنانچه با تأخیر غیرمعمول در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان مواجه شدند، مشکل خود را در بخش ارتباط مستقیم با وزیر امور اقتصادی و دارایی که در پورتال این وزارتخانه به نشانی mefa.gov.ir تعبیه شده است، برای پیگیری واحد ارتباطات مردمی این مرکز با درج مشخصات فردی، شماره تماس و کد هویت ملی مطرح کنند.

 

علاوه بر این، فروشندگان سهام عدالت پس از طرح مشکل خود در پورتال این وزارتخانه، برای آگاهی از نتیجه درخواست مطروحه در پورتال این وزارتخانه، می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۹۶۷۳۰۰- ۰۲۱ تماس بگیرند.

 

این مباحث درحالی مطرح شده است که همچنان بسیاری از مخاطبان در تماس با این خبرگزاری اعتراض خود را ابراز کرده و بر این موضوع تاکید کرده اند که بین یک تا سه ماه است که سفارش فروش خود را نزد بانکها یا کارگزاری ها ثبت کرده اند اما پولی به حسابشان واریز نشده است.

 

البته این فقط یک روی ماجرا است و روی دیگر این سکه از گله دیگر سهامداران درمورد نحوه فروش سهام عدالت حکایت دارد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که یکی از دلایل نزول اخیر شاخص کل بورس نحوه فروش سهام عدالت و رقابت کارگزاری ها در فروش سهام  عدالت بوده است  که در نهایت باعث کاهش ارزش سهام عدالت  نیز شد.

 

در این راستا پیگیری ها برای جویا شدن چرایی تاخیر در واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت بی نتیجه ماند و حسین فهیمی-سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت- پاسخگو نبود. هرچند ممکن است بسیاری از فروشندگان پول خود را دریافت کرده باشند اما انتظار می رود سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت و شرکت سپرده گذاری مرکزی پاسخگوی مطالبه مردم باشند.

 

تنها پاسخ شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد این ماجرا مربوط به ۱۹ تیرماه است که  اعلام کرد   با توجه به اینکه مشمولان سهام عدالت به صورت حضوری و الکترونیکی در بازار سرمایه احراز هویت نشده اند و تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود احراز هویت آنها انجام شده است، لذا هموطنان و مشمولانی که اطلاعات هویتی آنها با کوچکترین مشکلی روبرو بوده از مرحله سفارش گیری حذف شده‌اند؛ بنابراین سفارش فروش تعدادی از مشمولان سهام عدالت به دلیل نقایص فوق کنسل شده و سهام آنها اصلا به فروش نرفته تا پول آن را دریافت کنند، زیرا برای بانک، کارگزاری و شرکت سپرده گذاری مرکزی باید مسجل شود که درخواست فروش سهام عدالت حتماً از سوی سهامداران وارد سامانه‌ها شده است نه شخص دیگر.

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
چرا پول سهام فرخته شوده وساریز نمیشود
محمد عزیز زعیم
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
چرا هنوز پول سهام عدالت فروخته شده واریز نمیشودم یعنی من فروختم ماه اول ۱۲هزار ماه دوم۴۷۰هزار واریز شد الا یک سال دیگه پولی برامن واریز نشده یعنی همین قد بود سهام من پولش خواهشا پیگیری کنید من کارگزاری مفید فروختم سهامم
حمیدقمبرابادی
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
چراپول سهام عدالت 60درصدفروختم یک سال برام واریزنکردن امابرادوستم یک ماه پیش واریزشده ایا توفروش هم پارتی میخاد یانه دولت بایداجازشوبده
ناشناس
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
بلاخره سهاممون و فروختیم ی تومن قطره چکون ریختن دیگه به بعدش کلا قطع شد این جریانش به کجا میخوره هموطن اگ احتیاج نداشتیم نمیفروختیم زندگیمون روهواست خداروخوش نمیاد کی پولمون و میدید
ناشناس
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
سلام بالاخره کی واریز میشه پول از شهریور ماه فروختم بازم داریم دویدیم دارم جواب درستی نمیدید
مژگان
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
من سه ماه سهامم وبرافروش گذاشتم یک بانه هزار تومن یک بار دوازده هزارتومن برام ریختن من بایدچیکارکنم اگه واجب نبود که نمیفروختم توروخداجوابگوی ما باشید
علی
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
اعلام کردند مالکان سهام عدالت می‌توانند بجای فروش تسهیلات با وثیقه سهام عدالت ازبانک ها دریافت کنند ... درصورتیکه بانکها بهیچ عنوان این بخش نامه و دستورات وزارت اقتصاد و دارایی راقبول ندارند . . یعنی مدیران عامل بانک‌ها برای جناب وزیر اقتصاد و دارایی کشور تره هم خورد نمی کنند
m
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
سلام الان دوماه ۶۰ درصد سهام عدالت را در گارگزاری مفید فروختیم ولی هنوز پولی واریز نشد... ب پولش نیاز داشتم مشکل دارم ک فروختم ممنون میشم رسیدگی کنین ..
یاسمین
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
سلام من واقعا پول سهام نیاز داوم خواهش میکنم زودتر واریز کنین توروخدا
عمران پناهلو
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
باسلام لطفا مبلغ فروش سهام عدالت اینجانب راواریزکنید
مشکل مالی دارم ک اقدام بفروش وثبت سفارش کردم،وگرنه درغیراین صورت ته جیبموسنگینی وسوارخ نمیکرد،تقاضادارم لطفا مسئوله مربوطه کارگزاری مفید،ریاست محترم نسبت ب پرداخت مبلغ فروش سهام اینجانب اقدام کنید،اگه میدونستم ک بااین چنین مشکلی مواجه میشم ازطریق شعبه بانک اقدام ب دریافت کارت اعتباری میکردم،باتشکرجناب ریاست محترم کارگزاری،اینجانب خواهشمندم ک ب خواسته های شهروندان عزیزتوجه کنیدباری ازروی دوش مردم بردارید،خودمشکل بارروی دوش مردم نشید،موفق باشید،باتشکروسپاس ازحضورتان
ناشناس
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
خب مثلا چی شد آخرش
ناشناس
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
ببخشید چرا پول فروش این سهام عدالت واریز نمیشه ما باید به کجا مراجعه کنیم که یه خبر بگیریرم
ناشناس
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
سلام چرا سهام من نیومد توروخدا بریز حساب برام هیلی گرفتارم با سپاس
ناشناس
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
فاطمه گورکانی
ناشناس
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
من از اول شهریور سهام خود را فروخته ام اما تاکنون هیچ پولی به حسابم واریز نشده است.لطفا را هنمایی کنید
ناشناس
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
سلام کارگزاری مفید کی پول سهام عدالت رو واریز میکنید یه ماه شد
یوسف
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
سلام بیش از 20 روز به فروش رساندم الان خبری نیست خوب لازم داشتم فروختم یعنی چه
ناشناس
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
چرا سهام عدالت واریز نمیشه
مرتضی
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
سود فروش سهام کی واریز میشه؟
مرتضی
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
سود فروش سهام کی واریز میشه؟
ناشناس
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0059273070