صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 11
کد خبر: ۵۸۵۲۴

اظهارات تازه وزیر دفاع انگلیس درباره برجام/ تنگه هرمز در اولویت انگلیس

وزیر دفاع انگلیس که به تازگی با اعتراف به طلب قانونی ۴۰۰ میلیون پوندی ایران در پرونده قدیمی تانک‌های «چیفتن» خبرساز شده است، تصریح کرد؛ کشورش از برجام حمایت می کند، چون این امر امکان بهبود اوضاع در خلیج فارس را فراهم می کند.

به گزارش راهبرد معاصر «بن والاس» خاطر با بیان اینکه برای تضمین تداوم تجارت از طریق تنگه هرمز باید از قوانین بین المللی پیروی، خاطرنشان کرد: استمرار تردد آزاد در تنگه هرمز برای انگلیس و تمام اروپا در اولویت است.

وزیر دفاع انگلیس در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین گفت که قطر با رعایت قوانین بین المللی در مورد اختلاف با عربستان سعودی اقدام درستی صورت داده است. وی افزود؛ کشورش تلاش خواهد کرد تا به وضعیت فعلی پایان دهد.

این سیاستمدار انگلیسی با توجه به تنش‌ها در شرق مدیترانه هم عنوان کرد که لندن در کنار تلاش‌های طرف آلمانی برای از بین بردن تنش بین ترکیه و یونان ایستاده است.

وی ضمن اعلام مخالفت با بسیج نیروهای نظامی برای حل این بحران تصریح کرد که حل و فصل سیاسی بهترین راه برای پایان دادن به اختلافات در این زمینه است.

اظهارات وی درباره حمایت لندن از برجام در حالیست که وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو این توافق در پایتخت انگلیس دیدار و بر لزوم حفظ این توافق در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا تاکید کردند. 

«هایکو ماس»، «دومینیک راب» و «ژان ایو لودریان» وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه روز پنجشنبه در نشستی که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به صورت ویدئوکنفرانس به آن پیوست، در خصوص رد ادعای آمریکا درباره فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

 

ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: