صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 20
کد خبر: ۵۹۸۰۹

حجم بالای ابتلای مجدد در میان بهبودیافتگان

فرمانده ستاد کرونای تهران: میزان بالایی از بستری کرونا در کشور افرادی هستند که قبلا یک بار مبتلا شده و مجددا دچار عفونت شده اند.

به گزارش راهبرد معاصر زالی رییس ستاد کرونای استان تهران با بیان اینکه الان میزان بالایی از مراجعات و بستری کرونا در کشور و تهران به مراکز درمانی افرادی هستند که قبلا یک بار مبتلا شده و مجددا دچار عفونت شده اند، گفت: بنابراین بحثی که در رابطه با ایمنی جمعی داشتیم حتماً بحث غلط و پندار نادرستی است و اینکه بگوییم اگر ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم تهران و یا ایران مبتلا شوند، ایمنی ایجاد می‌شود، بحث درستی نیست.

وی ادامه داد: الان تجربه قم و سایر شهر‌های ایران نشان می‌دهد افرادی که قبلاً در معرض ابتلا بودند الان مجدداً مبتلا می‌شوند، بنابراین تنها راه موجود واکسن است که هنوز واکسن موثر، قطعی و کارا در دسترس نیست و تنها راه موجود استفاده منظم از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه می‌دانیم مردم شرایط سختی دارند و ماه‌ها در رفتن به مسافرت و تفریحات محدود شده اند، ادامه داد: متاسفانه اپیدمی کرونا خشن است و این ویروس مهاجم و ناجوانمردانه عمل می‌کند، بنابراین بهتر است کماکان رعایت کنیم.

 

خبرگزاری دانشجو

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: