صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 06
کد خبر: ۶۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

افزایش 40 درصدی حقوق معلمان از شایعه تا واقعیت

مدتی است صحبت های مختلفی از افزایش حقوق کارمندان دولت به گوش می رسد. در این میان فرهنگیان و بالاخص معلمان وضعیت معیشتی سخت تری دارند و لازم است توجه بیشتری به بحث افزایش حقوق و نگرانی های این قشر صورت بگیرد.

به گزارش راهبرد معاصر ، در این میان صحبت هایی از تصمیم دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق معلمان به گوش می رسید. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق معلمان کافی نیست، توضیح داد: مجلس برای افزایش حقوق معلمان تلاش خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: اگرچه دولت مدعی است با توجه به شرایط کنونی کشور و بودجه فعلی، امکان افزایش بیشتر از 20 درصد وجود ندارد ولی ما معتقدیم باید در این زمینه تأمل بیشتر صورت گیرد.

 

محمدی تاکید کرد: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت کلیه کالاها، افزایش 20 درصدی حقوق معلمان فاجعه است و مشکلی را حل نخواهد کرد. بنابراین مجلس تمام تلاش خود را برای افزایش بیشتر حقوق این قشر زحمت کش خواهد نمود.

 

در این میان نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس معتقد بود باید شرایط به گونه‌ای تعریف شود تا آن ها که حقوق پایین دارند هم چون فرهنگیان به میزان ۳۰ درصد افزایش حقوق‌ شامل حالشان شود.


وی تاکید کرد: باید شرایط به گونه‌ای تعریف شود تا آن ها که اکنون حقوق پایین دارند همچون فرهنگیان به میزان 30 درصد افزایش حقوق‌ شامل حالشان شود و آنها که حقوق بالایی می‌گیرند، در حد 5 درصد افزایش داشته باشند تا در این شرایط جنگ اقتصادی که فشار بیش از حد به حقوق بگیران می‌آید، بتوان وضعیت را تعدیل کرد.

 

کوچکی نژاد تصریح کرد: اگر فرهنگیان بتوانند امسال از قانون رتبه‌بندی بهره‌مند شوند و همزمان افزایش حقوق 20 درصدی برای آنها در بودجه سنواتی پیش‌بینی شود، شاید بتوان گفت کاری برای فرهنگیان صورت گرفته است.

 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر افزایش حقوق معلمان در کمیسیون تلفیق خواهد بود، افزود: البته عزمی در دولت برای افزایش حقوق معلمان در دولت دیده نمی‎شود و چنانچه دولت در این راستا در لایحه بودجه 98 گامی برندارد، مجلس رأسا نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

تلاش نمایندگان برای افزایش هرچه بیشتر حقوق معلمان ادامه یافت. تا اینکه امروز فلاحتی؛ عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از افزایش حقوق و معافیت از مالیات را دو فاکتور بهبود حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ خبرداد.

وی گفت: با افزایش 40 درصدی حقوق معلمان دغدغه های اقتصادی آنان برطرف خواهد شد و کیفیت آموزش بالا خواهد رفت.

 

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر سطح حقوق معلمان را نسبت به اساتید دانشگاه ها درنظر بگیریم، تفاوت معناداری وجود دارد و مجلس تمام توان خود را به کار گرفت تا با لحاظ دو فاکتور افزایش حقوق و معافیت مالیاتی بخشی از این فاصله را جبران کند.

 

با توجه به اینکه حقوق فرهنگیان معمولا زیر 3 میلیون تومان است، بیشترین افزایش حقوق برای این قشر در نظر گرفته شد؛ یعنی 400 هزار تومان افزایش حقوق برای هرکارمند مانند فرهنگیان به علاوه 10 درصد مازاد.

 

فلاحتی افزود: لایحه دولت مقرر کرده بود که حقوق‌ها 20 درصد افزایش داشته باشد ولی با مصوبه مجلس، افزایش حقوق بیش از 40 درصدی برای قشر حقوق‌بگیر پایین مد نظر قرار گرفت.

 

فرهنگیانی که حقوقشان زیر 3 میلیون باشد، از طرح معافیت مالیاتی بهره مند می شوند

این نماینده مجلس شورای اسلامی از تصمیم دیگر نمایندگان مردم برای معافیت مالیاتی فرهنگیانی که زیر 3 میلیون حقوق می گیرند خبر داد و افزود: بنابر تصمیمات امروز مجلسی ها دولت مکلف شده است که تمامی معوقات حق‌التدریسیان و خرید خدمتی‌ها و تمام فرهنگیان که از وزارت آموزش و پرورش طلبکار هستند را ماهیانه پرداخت کند.

 

امید است دغدغه های فرهنگیان و معلمان بیش از پیش مورد توجه دولتمردان قرار گیرد، زیرا به هر میزان که به رضایتمندی معلمان توجه شود به همان میزان آسیب‌پذیری جامعه نسبت به آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
همشه در حد حرف تبلیغ می شود و عمل نمی شود