صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 21
کد خبر: ۶۳۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرخوش وزیر برای بازنشستگان + واریز وام 10 میلیون تومانی بازنشستگان

پس از همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق بازنشستگان امروز وام 10 میلیون تومانی بازنشستگان به حساب واریز می شود.

به گزارش راهبرد معاصر  همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق بازنشستگان پس از جلسات بسیار انجام شد. چندی پیش احکام جدید صادر شد و در نهایت شب گذشته حقوق مهر 99 بازنشستگان با اعمال تغییرات به حسابشان واریز شد و امشب نیز وام 10 میلیون تومانی بازنشستگان واریز می شود.

 

 

خبرخوش وزیر برای بازنشستگان

محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: خشنودم که در روزهای اول ماه ربیع الاول، مسئله همسان سازی حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری را که یکی از مطالبات مهم آنان بود به میزان سقف ۹۰ درصد از دریافتی شاغلان مشابه اعمال کردیم.

 

 

محمد شریعتمداری تصریح کرد: این اقدام، بر اساس آئین نامه‌ای که به تصویب سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی رسید و به صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ شد و دریافت ۱۶ هزار میلیارد تومان از سهام موجود دولت با اتخاذ سازوکار مناسب برای تبدیل این ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال صورت گرفت.

 

وی افزود: بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری به طور متوسط ۷۷ درصد افزایش حقوق در سال ۹۹ نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی رخ داد که بر این مبنا برخی از افرادی که حقوق پایین‌تری دریافت می‌کردند در جریان همسان سازی از افزایش حقوق بیشتری برخوردار شدند.

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مشابه این اقدام نیز در مردادماه امسال برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اتفاق افتاد و بعد از ۱۴ سال با طراحی که با رؤسای کانون‌های بازنشستگی به عمل آوردیم رشد قابل ملاحظه‌ای در حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی صورت گرفت. بدین ترتیب ۵ میلیون خانوار بازنشسته از این امکان بهره مند شدند.

 

شریعتمداری افزود: همچنین امروز در حاشیه جلسه هیأت وزیران نشست هیأت امنای صندوق‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزرای ذی ربط برگزار شد که این جلسه دو مصوبه برای اعمال همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد و بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشت که جمعاً ۲۰۰ هزار خانوار را شامل می‌شود.

 

 

وی افزود: با اجرای این دو مصوبه پرونده متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته خواهد شد.

 

نوبت هفتم وام 10 میلیون تومانی بازنشستگان امشب پرداخت می‌شود

فتح الله شعبانی گفت: در این نوبت 24 هزار نفر از مشمولان وام 10 میلیون تومانی خود را دریافت می‌کنند.

 

 

شعبانی یادآور شد: نوبت ششم از مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان کشوری برای 24 هزار نفر اوایل مهرماه امسال پرداخت شده بود.

 

وام ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به مبلغ 10 میلیون تومان، با کارمزد سالانه 4 درصد و اقساط 36 ماهه است.

 

واریز حقوق مهر ماه بازنشستگان کشوری با رقم جدید 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: حقوق مهرماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق براساس احکام جدید تا آخر وقت امشب (سه‌شنبه ۲۹ مهرماه) به حساب این عزیزان واریز می‌شود.

 

 

به گفته وی؛ احکام جدید بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق که بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر از مشترکان را شامل می‌شود، براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی به صندوق بازنشستگی، هفته گذشته صادر و براساس آن حقوق مهرماه با تامین منابع لازم تا آخر وقت امشب (سه‌شنبه) پرداخت می‌شود.

 

 

او گفت: با اجرای طرح متناسب‌سازی، حقوق این عزیزان در مهرماه به طور میانگین ۴۵ درصد نسبت به ابتدای سال جاری افزایش یافته است.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
خبر مرگشون چرا به مستمری بگیرا که بدبخت تر از بازنشسته ها هستن وام اختصاص نمیدن ...