صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 01
کد خبر: ۶۵۲۰۴

پیش بینی قیمت طلا فردا دوشنبه 12 آبان 99

کرونا و تحریم دو عنصر اصلی است که موجب شد قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. قیمت طلا امروز اعلام شد اما فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا دوشنبه 12 آبان 99 روی بیاورند.
راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود به پیش بینی قیمت طلا پرداخته است. این روزها شیوع کرونا و تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شد که قیمت طلا و قیمت سکه در کشور روز به روز افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا دوشنبه 12 آبان 99 پرداختند که در ادامه میخوانید.
 
 

پیش بینی قیمت طلا دوشنبه 12 آبان

با افزایش 400 تومانی قیمت دلار در صرافی ملی و رسیدن آن به کانال 27 هزار و 200 تومان قیمت طلا نیز در بازارهای داخلی افزایش یافت. دبیر اتحادیه طلا تهران معتقد است که دو عامل در افزایش امروز قیمت طلا نقش دارد. عامل اول افزایش پنج دلاری قیمت انس جهانی طلا و عامل دوم نیز افزایش قیمت دلار است.

 

به گفته نادر بذرافشان پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته با نوسان‌های جزئی همراه باشد و ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته اندکی گران شود.

 

روز قبل هم گفته شد که نوسانات قیمت طلا سبب متوقف شدن معامله در بازار شود. گفته‌ای که حالا نادر بذرافشان هم آن را تایید می‌کند و می‌گوید: دو روز بیشتر تا انتخابات آمریکا باقی نمانده است. اکثر معامله‌گران در بازار طلا از هر گونه خرید یا فروش طلا خودداری می‌کنند. از این‌رو طی دو روز گذشته خرید و فروش طلا هم از سوی مردم و هم از سوی فعالان طلا به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

 


قیمت انواع سکه چقدر رشد کرد؟

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای 18 عیار با 22 هزار تومان افزایش با قیمت یک میلیون و 227 هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید نیز با افزایش 600 هزار تومانی با قیمت 13 میلیون و 200 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. نیم سکه و ربع سکه هر یک به ترتیب با 200 و 150 هزار تومان افزایش با قیمت هفت میلیون و 200 هزار تومان و چهار میلیون و 950 هزار تومان در سطح بازار فروخته شده است.

 

پیش از این بسیاری معتقد بودند پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها، بازار را متقاعد کرده که احتمالا بایدن پیروز انتخابات است و قیمت‌های جهانی طلا کاهش یافته بود. اما گویا امروز بازار پیش‌بینی دیگری دارد و حدس می‌زند که ترامپ پیروز انتخابات است و واکنش صعودی نشان داده است.

 

 

قیمت طلا امروز 

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۰ آبان با 67,800 تومان کاهش، یک میلیون و 174 هزار تومان معامله شد.

 

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: فضا در بازار طلا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان مثبت مانده است. در حالی که روند افزایش ارزش دلار متوقف شده و نگرانی‌ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و نگرانی‌ها حول انتخابات ریاست جمهوری هفته جاری آمریکا سبب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است، سرمایه‌گذاران ارقام فعلی را فرصتی مناسب برای افزایش سرمایه‌گذاری روی طلا در آستانه انتخابات به شدت دوقطبی آمریکا می‌دانند.

 

قیمت فلز زرد در پایان معملات روز جمعه افزایش داشت. بهای هر اونس طلا در پایان معاملات با 06/ 0 درصد رشد به 1879 دلار و 21 سنت بسته شد که افزایش 12 دلاری را در مقایسه با آخرین قیمت معاملاتی در روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد.

 

قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه دسامبر با 64/ 0 درصد افزایش به 1879 دلار و 90 سنت رسید.

 

 

قیمت طلا، سکه و دلار روز شنبه در بازار روند کاهشی را نسبت به دو روز گذشته تجربه کرد. هر قطعه سکه طرح جدید 12 میلیون و 900 هزار تومان، که کاهش600هزار تومانی را نشان می‌دهد، نیم سکه و ربع سکه نیز روز کاهشی را پشت سر گذاشتند، نیم سکه ۷ میلیون تومان، ربع سکه ۴ میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی به ۲ میلیون و 600 هزار تومان رسید.

 

به گفته کارشناسان هر چقدر به انتخابات آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم، آرامشی بر فضای بازار ارز و سکه حاکم شده که نشان‌دهنده تردید معامله‌گران در مورد برنده این انتخابات است. چنین کاهش نوسانی نشان می‌دهد نظر معامله‌گران نسبت به برنده انتخابات آمریکا به حالت میانه رسیده یا حداقل کمتر کسی حاضر است به‌خاطر پیش‌بینی‌‌اش از نتیجه انتخابات، خرید و فروش شدیدی انجام دهد.

 

سکه تمام بهار آزادی هم تقریبا روند مشابهی را با دلار تجربه کرده است. این فلز گرانبها در ۲۴ مهر به بهای ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که سقف تاریخی قیمت بود. پس از آن فروشنده‌ها در بازار دست بالا را به دست آوردند و در نتیجه آن، سکه کانال‌های ۱۶، ۱۵، ۱۴ و ۱۳ میلیونی را از دست داد. معامله‌گران سکه در ۱۶ روز اخیر سعی کرده بودند حداقل کف ۱۳ میلیون تومانی را حفظ کنند، ولی فلز گرانبهای داخلی این کانال را روز شنبه از دست داد.

 

روز شنبه سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که ۶۰۰ هزار تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود. قیمت روز ۱۰ آبان سکه نزدیک به ۲۰ درصد کمتر از روز ۲۴ مهر بود که این فلز گرانبها در سقف تاریخی خود قرار داشت. یکی از عواملی که موجب شد سکه نسبت به دلار افت بیشتری را تجربه کند، کاهش بهای طلای جهانی بود. اونس طلا در هفته‌های اخیر نه تنها رشد خاصی را تجربه نکرده است، بلکه حتی روز جمعه زیر مرز هزار و ۹۰۰ دلار به کار خود پایان داد.

 

 

به این ترتیب، روند طلای جهانی یکی از مسائلی بود که قیمت سکه را تحت فشار قرار داد. با وجود افت روز شنبه، سکه همچنان حباب قیمتی دارد و این موضوع می‌تواند در صورت پیروزی بایدن به‌عنوان اهرمی برای کاهش بیشتر فلز گرانبهای داخلی عمل کند. البته برخی از معامله‌گران باور دارند، وضعیت اونس طلا در بازارهای جهانی می‌تواند در هفته جاری بهبود یابد و این مساله از قیمت سکه حمایت کند.البته سکه در ساعات پایانی روز همچنان در مسیر کاهشی حرکت می‌کند.

 

طلا گران و بعد مجددا ارزان شد

قیمت طلا روز گذشته در نهایت یک میلیون و 174 هزار تومان شد اما روند نزولی قیمت طلا در امروز صبح کمی تغییر کرد و مجددا از ساعت 12 به نظر می‌رسد روند قیمت‌ها نزولی شده است. تا لحظه نگارش این گزارش، اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلا را یک میلیون و 188 هزار تومان گزارش داده است.

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: