صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 02
کد خبر: ۶۵۳۰۱

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 12 آبان 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز دوشنبه 12 آبان 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز  دوشنبه 12 آبان 99 اعلام شد.

 

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار دوشنبه 12 آبان

قیمت دلار امروز در بازار با رشد هزار و ۶۵۰ تومانی به ۲۹,۲۵۰ (بیست و نه هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید. همچنین قیمت طلا و سکه بالا رفت.

بازار امروز را در حالی به پایان برد که قیمت‌ها سیر صعودی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند.

هر اونس طلا، امروز به ۱,۸۸۲ (یک هزار و هشتصد و هشتاد و دو ) دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۱۷ درصدی داشته است.

قیمت طلا امروز بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۶.۵۷ درصدی، از ۱,۲۲۸,۷۰۰ (یک میلیون و دویست و بیست و هشت هزار و هفتصد ) تومان به ۱,۳۱۵,۲۰۰ (یک میلیون و سیصد و پانزده هزار و دویست ) تومان رسید.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۶.۴۹ درصدی، از ۵۳۲,۷۰۰ (پانصد و سی و دو هزار و هفتصد ) تومان به ۵۶۹,۷۰۰ (پانصد و شصت و نه هزار و هفتصد ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۹,۲۵۰ (بیست و نه هزار و دویست و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۵.۶۴ درصدی داشته است.

 

 

یورو در بازار آزاد، امروز به ۳۲,۶۳۹ (سی و دو هزار و ششصد و سی و نه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۵۵ درصدی داشته است.

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۴۴۵ تومان افزایش، ۳۶,۱۷۸ (سی و شش هزار و یکصد و هفتاد و هشت ) تومان نرخ گذاری شد.

درهم امارات (حواله) امروز با افزایش ۵.۴۴ درصدی، از ۷,۶۴۰ (هفت هزار و ششصد و چهل ) تومان به ۸,۰۸۰ (هشت هزار و هشتاد ) تومان رسید.

همچنین لیر ترکیه با افزایش ۰.۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳,۷۹۳ (سه هزار و هفتصد و نود و سه ) تومان معامله شد.

دلار کانادا، امروز به ۲۱,۰۵۸ (بیست و یک هزار و پنجاه و هشت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۵۸ درصدی داشته است.

در بازار امروز دلار استرالیا نسبت به روز قبل ، با ۹۴۷ تومان افزایش، ۲۱,۳۸۷ (بیست و یک هزار و سیصد و هشتاد و هفت ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه امامی به 14,600,000 (چهارده میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 9.58 درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۷,۵۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۴ درصدی داشته است.

ربع سکه امروز با افزایش ۵.۷۶ درصدی، از ۴,۹۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و نهصد هزار) تومان به ۵,۲۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و دویست هزار) تومان رسید.

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۷۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۸۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

 

 

تقاضای طلا به پایین‌ترین سطح ۱۱ساله رسید

انجمن جهانی طلا (دابلیوجی‌سی) اعلام کرد که در ۳ ماهه سوم امسال تقاضای طلا افت کرده و پاندمی کرونا گرایش به این فلز گران‌بها را تحت فشار قرار داده است.

 

طبق جدیدترین گزارش انجمن جهانی طلا تقاضای طلا از ابتدای امسال تا کنون ۱۰ درصد سقوط کرده و در بازه جولای تا سپتامبر به ۸۹۲.۳ تن رسیده است. این پایین‌ترین سطح تقاضای ۳ ماهه از ۲۰۰۹ تا کنون است و نشان می‌دهد پاندمی کرونا سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان طلا را تحت تأثیر قرار داده است.

 

در همین حین بانک‌های مرکزی جهان در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا ذخایر طلای خود را خرج کرده‌اند. طبق داده‌های انجمن جهانی طلا ازبکستان و ترکیه در فروش ذخایر طلای خود در جهان پیشتاز بوده و فروش آن در ۳ ماهه سوم را به ۱۲ تن رسانده‌اند. چنین فروشی از ۲۰۱۰ تا کنون بی‌سابقه بوده است. با این که انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی در انتهای سال به خرید طلا رو بیاورند اما میزان این خرید از ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کمتر خواهد بود.

 

 

انجمن جهانی طلا اعلام کرد نامشخص بودن آینده بازارهای جهانی به علت پاندمی کرونا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود آنها را متنوع کنند که این تقاضای طلا را کاهش داده است.

 

آیین نامه پوشش نوسان نرخ ارز در لیست انتظار

«میثم زالی» در هفتاد و هفتمین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و قضایی با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیم برای پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای تولیدی ناشی از افزایش ناگهانی و نامتعارف نرخ ارز گفت: براساس ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شده است با همکاری بانک مرکزی، سازمان بورس و بیمه مرکزی آیین نامه پوشش نوسان‌های نرخ ارز را تهیه کند.

 

وی تصریح کرد: بعد از گذشت پنج سال از ابلاغ قانون مزبور، هنوز این تکلیف قانونی محقق نشده که این موضوع نیز منجر به اجرا نشدن ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه شده است.

 

 

زالی اضافه کرد: قانونگذار حکیمانه برای جلوگیری از خروج سرمایه‌های سرمایه‌گذاران و ترغیب به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور، در این ماده قانونی جبران افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ ارز در سال را بر عهده دولت گذاشته و به دلیل اجرا نشدن این ماده قانونی و حیاتی توسط دستگاههای ذیربط، امروز شاهد بروز مخاطره‌های جدی در واحدهای تولیدی متعددی در کشور هستیم.

 

 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور افزود: با توجه به اجرا نشدن این قانون، دبیرخانه مصوب کرد، همه بانک‌های عامل نسبت به تعیین تکلیف بدهی ارزی تولیدکنندگان اعطا شده از هر یک از منابع صندوق توسعه ملی، منابع داخلی و شعبه‌های خارج از کشور با دریافت اقساط سررسید شده ارزی واحدهای تولیدی با نرخ روز گشایش به صورت علی الحساب از هر گونه اقدام حقوقی و اجرایی علیه واحدهای مشمول خودداری کرده و نسبت به خروج از سرفصل بدهکاران غیر جاری و ارائه همه خدمات بانکی تا تعیین تکلیف موضوع در مراجع ذیربط اقدام کنند.

 

زالی گفت: همچنین مقرر شد بانک مرکزی گزارشی از عملکرد خود در ارتباط با ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید را در جلسه آتی ستاد ارائه دهد،درضمن وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز قرار شد متن پیش نویس آیین نامه پوشش نوسان‌های نرخ ارز را تهیه و برای بررسی به دبیرخانه ستاد ارائه کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: قرار است معاونت حقوقی ریاست جمهوری ظرف مدت ۲۰ روز با همکاری بخش خصوصی و به منظور اجرایی شدن ماده ۴۶ قانون برنامه ششم نسبت به ارائه پیشنهاد ابقاء این ماده قانونی در برنامه هفتم توسعه و اصلاح ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید متناسب با ماده ۴۶ قانون برنامه اقدام کند.

 

به گفته زالی، هفتاد و هفتمین جلسه دبیرخانه همچنین مقرر ساخت تا وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی گزارشی از عملکرد خود در تامین تفاوت ریالی ناشی از تعهدهای ارزی قطعی با نرخ رسمی ارز تا نرخ ارز روز پرداخت و پیشنهاد خود را برای حمایت از مشمولان ارائه دهند.

 

غلامرضا اسدالله قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۵ اعلام کرده بود، دولت در ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید تصویب نامه ای داشته است که آیین نامه اجرایی نحوه تسویه بدهی ارزی واحدهای تولید به صندوق ذخیره ارزی را اصلاح کرده است که هشتم اسفند ماه ابلاغ شده است.

 

وی ضمن یادآوری تبصره ۳ ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید توضیح داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید با همکاری بانک مرکزی، سازمان بورس اوراق بهادار و بیمه مرکزی آیین نامه ای برای پوشش نوسان نرخ ارز را تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند که تاکنون تهیه نشده و باید هر چه سریع تر نسبت به تهیه این آیین نامه اقدام کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: