صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۳۸
  • يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 18 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 03
کد خبر: ۶۵۴۲۹

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز سه شنبه 13 آبان 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز سه شنبه 13 آبان 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز  سه شنبه 13 آبان 99 اعلام شد.

 

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار سه شنبه 13 آبان

طبق آخرین اعلام‌ها، در بازار طلا هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 316 هزار و 200 تومان قیمت دارد. این میزان حاکی از روند صعودی قیمت طلا در آخرین روز پیش از 13 آبان ماه سال 99 است.

 

 

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹ روز دوشنبه 12 آبان ماه امسال، قیمت سکه تمام طرح قدیم 13 میلیون و 497 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 14 میلیون و 642 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

 

نیم‌سکه، هفت میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله شده، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب پنج میلیون و 200 هزار تومان و دو میلیون و 800 هزار تومان است.

 

قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 28240 تومان اعلام شد. اما برای نرخ خرید دلار در این صرافی رقم صفر تعیین شد. قیمت دلار در بانک مرکزی ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

 

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 32460 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی صفر قیمت خورده است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز 4888 تومان تعیین شده است.

 

 

پیش از امروز یعنی ۱۳ آبان ماه سال ۹۹ قیمت دلار صرافی ملی به ۲۸ هزار و ۲۴۰ تومان افزایش و قیمت دلار نیمایی به ۲۵ هزار و ۷۸۲ تومان کاهش یافته بود. در بازار آزاد هم طبق آخرین گزارش‌ها با صعودی شدن روند نرخ این ارز، قیمت دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است.

 

قیمت فعلی دلار واقعی نیست

محمود بهمنی ضمن گفت: تقاضای ارز را به هیچ وجه نباید تحریک کرد. ارز را باید به کسانی دارد که نیاز ارزی دارند.

 

رییس کل اسبق بانک مرکزی افزود: اینکه بخواهیم حفظ دارایی ها و پیشگیری از کاهش ارزش پول را با ارز جبران کنیم به یقین چنین رفتاری یک سم مهلک است و در هیچ کجای دنیا هم سابقه ندارد.

 

وی اظهارداشت: این حرف به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که گفته شود برای کاهش قیمت هرکس به هر میزان ارز خواست در اختیار بگذارند بلکه ارز باید فقط در اختیار متقاضیان واقعی گذاشته شود.

 

وی اظهارداشت: وقتی حجم نقدینگی در جامعه بر مدار افزایشی باشد و تولید رونق چندانی نداشته باشد این نقدینگی به بازارهای سفته بازی مثل ارز، طلا، خودرو، مسکن و غیره سرازیر می شود.

 

 

رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: یکی از فاکتورهای که می توان از افزایش قیمت ارز پیشگیری کرد بحث کنترل نقدینگی است.

 

وی در ادامه افزود: بخش بسیار زیادی از این افزایش قیمت ها جنبه روانی است که باید مدیریت شود.


وی ضمن اشاره به اینکه سیاست پولی و مالی باید با هم هماهنگ باشد، تصریح کرد: نمی توان گفت نرخ اوراق مشارکت 20 درصد و در برابر نرخ سود بانکی 15 درصد اگر چنین باشد سپرده ها از بانک ها خارج و به سمت بازارهای سفته بازی و کاذب حرکت می کند.

 

رییس کل اسبق بانک مرکزی یادآورشد: ضرورت ایجاب می کند مسئولان با توجه به اهمیت موضوع بازارها را متناسب با هم حرکت دهند.

 

قیمت طلا در بازارهای جهانی ریزش کرد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۹۲ دلار و ۷۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۹۳ دلار و ۲۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۸۹۲ دلار و ۵۰ سنت صعود بسته شده بود.

 

 

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: در حال حاضر همه درباره روند انتخابات آمریکا دچار ابهام هستند و اگر نتیجه انتخابات مورد اعتراض قرار بگیرد، به نفع دلار خواهد بود و قیمت طلا ضعیف می شود.

 

نتایج نظرسنجیها نشان داده که بایدن در سطح ملی از دونالد ترامپ پیش افتاده اما رقابت میان این دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه در چندین ایالت کلیدی نزدیک هم مانده است.

 

تحلیلگران می گویند پیروزی بایدن با توجه به برنامه های وی برای تزریق کمکهای مالی بزرگ به صعود قیمت طلا کمک خواهد کرد.

 

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا با عبور از مقاومتی که در سطح ۱۸۸۷ دلار وجود داشته، ممکن است تا سطح ۱۹۱۲ دلار صعود کند.

 

 

بر اساس گزارش رویترز، نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا از روز سه شنبه آغاز شده و بعدازظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای پایان می گیرد.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۸۶۰ دلار و ۴۶ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فور ی۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۲۳۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: