صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 08
کد خبر: ۶۵۹۸۹
بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

«ترامپ»؛ چهره بدون روتوش آمریکا

ترامپ خدمت بزرگی به جامعه بشری غیر آمریکا در سطح جهان کرد، به این دلیل که وی چهره روتوش نشده و بدون نقاب آمریکا را به دنیا نشان داد تا حدی که طی چهار سال گذشته همه ی دنیا حتی نزدیک ترین دوستان آمریکا که در بسیاری از مواضع و سیاست ها و استراتژی های بین المللی آمریکا به شدت همراه این کشور بوند، به جدا سازی سیاست ‌های‌شان از واشنگتن متمایل شدند.

 

بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راهبرد معاصر با اشاره به مشخصات چهره واقعی آمریکا که ترامپ به نمایش گذاشت گفت: به نظر من ترامپ خدمت بزرگی به جامعه بشری غیر آمریکا در سطح جهان کرد به این دلیل که وی چهره روتوش نشده و بدون نقاب آمریکا را به دنیا نشان داد تا حدی که طی چهار سال گذشته همه ی دنیا حتی نزدیک ترین دوستان آمریکا که در بسیاری از مواضع و سیاست ها و استراتژی های بین المللی آمریکا به شدت همراه این کشور بوند، کار به جایی رسید که مجبور به جدا سازی سیاست خود از آمریکا شدند و دوستان آمریکا در عرصه بین المللی بسیاری از رفتارهای ترامپ را زیر سوال بردند.


وی دراین باره افزود: مقامات آمریکایی هم به این موضوع معترفند که ترامپ با رفتارها و سیاست های نابخردانه اش موجب از دست دادن آبروی آمریکا شد. خروج وی از همه ی تعهدات بین المللی و به خطر انداختن جهان بشریت و مسائلی از این قبیل و نشان دادن ناتوانی پزشکی در آمریکا بعد از شیوع ویروس کرونا که آمریکایی ها مدعی پیشروی در مسائل پزشکی بودند همه ی این موارد افشاگر ضد ارزش های آمریکایی بود که همه می دانستند در جامعه و سیاست امریکا وجود دارد اما روی آن نقابی کشیده شده بود.


بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از این نظر ترامپ برای جامعه بشری بسیار مفید بود. بی تردید با روی کار آمدن جو بایدن نباید احساس کنیم که در سیاست‌های ضد بشری آمریکا تغییراتی ایجاد شده چرا که اصولا دموکراتها با پنبه سر می برند به این معنا که درتمام معادلات بشری آنها در صحنه های بین المللی دخالت های خاص خود را دارند اما دخالت ها را در ظاهر فریبنده ای یعنی از طریق مجامع بشری و با زیر سوال بردن کشورها انجام می دهند.


وی دراین باره خاطر نشان کرد: اولین تحریم های جمهوری اسلامی ایران در زمان جیمی کارتر اولین رئیس جمهور دموکرات آمریکا به ایران تحمیل شد. کلینتون دموکرات بزرگترین و اولین تحریم های رسمی را با نام داماتوعلیه جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشت و اوباما قطعنامه های سازمان ملل را علیه ایران اجرا کرد، لذا همه دموکرات‌ها به دنبال تحریم و فشارهای حداکثری بر ایران بودند اما با چهره ای به ظاهر غیر جنگ طلبانه، لذا روی کار آمدن جو بایدن هیچ تغییری در رویکرد ضد آمریکایی جمهوری اسلامی ایجاد نمی کند چرا که آنها دشمن ما به شمار می روند، اما چهره حقوق بشری به خود می گیرند و با ماسک و نقابی در مجامع بین المللی و بسیار حق به جانب وارد می شوند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بی تردید تفاوتی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد چه بسا بایدن علیه ایران و ایرانی خطرناک تر ظاهر می شود و افرادی که فکر می کنند با انتخاب جو بایدن تغییراتی در سیاست های امریکا علیه ما انجام می شود سخت در اشتباه هستند و اشتباه می کنند.


نوباوه در پایان تصریح نمود: از سوی دیگر کسانی که سعی می کنند به مردم ایران و افکار عمومی تلقین کنند که جوبایدن موجب تغییرات اقتصادی در ایران می شود به شدت اشتباه می کنند و یا پیاده نظام های آمریکا در ایران هستند چرا که با تغییر رئیس جمهور آمریکا هیچ تفاوت خاصی در رویکرد ضد ایرانی آنها ایجاد نمی شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: