صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۴۷
  • شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 17 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 18
کد خبر: ۶۷۳۱۵

آخرین قیمت طلا، سکه، دلار امروز 28 آبان

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی ار افت بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۷۴۲ هزار تومان رسید.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوشبینی به عرضه واکسن کووید۱۹ کاهش پیدا کرد اما نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای اقتصادی موج اخیر شیوع بیماری مانع افت بیشتر این فلز ارزشمند شد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۷۷ دلار و ۳۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۷۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته دو دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۸۸۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

طلا روز دوشنبه پس از اینکه شرکت داروسازی مُدرنا اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ آزمایشی این شرکت بیش از ۹۴.۵ درصد موثر بوده است، حداکثر ۱.۳ درصد ریزش کرده بود. مُدرنا دومین شرکت داروسازی آمریکایی پس از فایزر است که نتایج امیدوارکننده در ساخت واکسن را گزارش کرده است.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه گفت: هنوز راه طولانی برای احیای اقتصاد در پیش است و بانک مرکزی متعهد است از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای حمایت از احیای اقتصادی تا هنگامی که ضرورت دارد، استفاده کند.

آمار خرده‌فروشی آمریکا که رشد کمتر از حد انتظاری در اکتبر داشت، تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا را بارز کرد و ممکن است با کاهش درآمد خانوارها و بیکاری میلیون‌ها آمریکایی که حمایت مالی دولت را از دست داده‌اند، از این هم بدتر شود.

طلا که همواره پناهگاهی در برابر تورم بالا بوده است، از اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان سود برده و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۴ درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، هاریش وی، مدیر تحقیقات کالا در شرکت خدمات مالی جئوجیت اظهار کرد: دلار ضعیفتر، تشدید شیوع بیماری کووید۱۹ و انتظارات برای تصویب بسته کمک مالی جدید در آمریکا ممکن است روند نزولی شدید طلا را محدود کند. با این حال شکسته شدن حمایت در سطح ۱۸۴۰ دلار قیمت طلا را به محدوده قیمت ۱۷۸۰ تا ۱۷۵۰ دلار پایین خواهد برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۲۴ دلار و هشت سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳۱۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 28 آبان ساعت 19، با 280 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 25،617 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 620 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 620 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه 28 آبان ساعت 19، با 497 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 30،302 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 30 هزار و 300 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 29 هزار و 300 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 742 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 122 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 350 هزار تومان و دو میلیون و 550 هزار تومان است.

تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: