صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 05
کد خبر: ۶۹۳۳۳

پیشنهاد آمریکا برای قرار دادن انصار‌الله یمن در فهرست تروریسم

وزیر خارجه عمان گفته معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به مسقط پیشنهاد قرار دادن انصارالله یمن در فهرست به اصطلاح «تروریستی» کشورش را مطرح کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان روز شنبه گفت «دیوید شِنکر»، معاون «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به مسقط، پایتخت عمان پیشنهاد قرار دادن جنبش انصار‌الله یمن را در فهرست به اصطلاح «تروریستی» کشورش را مطرح کرده است.

 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه»، وزیر خارجه عمان که در کنفرانس منامه به میزبانی «مؤسسه بین‌المللی مطالعات امنیتی» در بحرین صحبت می‌کرد در پاسخ به این پرسش که آیا شِنکر بحث تروریست خواندن انصار‌الله را در این سفر مطرح کرده گفت: «بله، این بحث مطرح شد».

 

با این وجود، وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به در‌گیری‌های ارتش یمن با ائتلاف سعودی گفت:‌ «من فکر نمی‌کنم که راه‌حلی مبتنی بر قرار گرفتن [حوثی‌ها در فهرست تروریست] یا متوقف کردن یک بازیگر در این درگیری‌ها و عدم سوق دادن آنها به میز مذاکره وجود داشته باشد».

 

از سوی دیگر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز که در همین نشست حضور داشت، گفت که در حل بحران خلیج فارس که از سال ۲۰۱۷ آغاز شده، پیشرفت چشمگیری به وجود آمده است.

 

پیش از نیز چند منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با مجله «فارن‌پالیسی» گفته بودند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آماده است قبل از ژانویه ۲۰۲۱ انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: