صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 19
کد خبر: ۷۰۹۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

جزییات پرداخت وام سهام عدالت ,مبلغ وام سهام عدالت چقدر است و کی پرداخت می‌شود؟

وام سهام عدالت از چند روز آینده پرداخت می شود. در ادامه راهبرد معاصر باشید از مبلغ وام سهام عدالت نحوه دریافت وام سهام عدالت وثیقه موردنیاز برای دریافت وام سهام عدالت زمان پرداخت وام سهام عدالت را مورد بررسی قرار دادیم. با ما همراه باید با جزئیات پرداخت وام سهام عدالت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرداخت وام سهام عدالت در دستور کار قرار گرفته است و سهامداران سهام عدالت می توانند 50 درصد مبلغ ارزش سهام عدالت خود را وام سهام عدالت بگیرند. در ادامه نحوه پرداخت وام سهام عدالت را توضیح دادیم. وام سهام عدالت بدون سود نیست و لازم است قبل از دریافت آن از از میزان وام سهام عدالت سود وام سهام عدالت شرایط دریافت وام سهام عدالت مبلغ وام سهام عدالت و سایر اطلاعات ضروری آگاهی کامل داشته باشید.

 

۳۰ میلیون از مشمولان سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، می‌توانند از ابتدای ماه آینده از بانک‌های دولتی وام خرد دریافت و یا اقدام به خرید کالا کنند.
 

 

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره چگونگی استفاده از کارت‌های اعتباری سهام عدالت گفت: این کارت‌ها به مانند کارت‌های اعتباری است که دولت به کارمندان خود برای خرید کالا ارایه می‌کند، اما تفاوت آن با کارت‌های اعتباری خرید کالا این است که دارندگان این نوع کارت‌ها می‌توانند به جای خرید کالا درخواست وام خرد از بانک‌ها کنند.

 

کدام بانک ها وام سهام عدالت می دهند؟

 

وی با بیان اینکه ۵ بانک دولتی و نیمه دولتی، چون بانک ملی، پست بانک، ملت، صادرات و تجارت در ارایه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اعلام آمادگی کرده اند، اظهارداشت: البته برخی بانک‌های خصوصی نیز برای پرداخت وام خرد از طریق کارت‌های اعتباری سهام عدالت پای کار آمده اند.

 

 

سود وام سهام عدالت/ ضامن وام سهام عدالت

 

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی، مکانیزم پرداخت وام خرد توسط بانک‌ها به دارندگان کارت اعتباری سهام عدالت را با سود ۱۸درصدی البته بدون ضامن عنوان کرد و گفت: مزیت دریافت چنین وامی این است که سهام شخص به جای ضامن وام وثیقه می‌شود و متقاضی دیگر نیازی به ضامن ندارد.

 

ماهیار، اضافه کرد: کارت‌های اعتباری سهام عدالت برای سهام دارانی است که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند و تعداد آن‌ها حدودا ۳۰ میلیون نفر برآورد شده است. معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی، در ادامه افزود: این فرایند به صورت تمام الکترونیک از مبدا بانک‌های عامل تا مقصد که شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه هستند، خواهد بود.

 

مراحل دریافت وام سهام عدالت

 

وی افزود: افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، باید سجامی باشد و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن‌های مربوط به بانک‌های عامل و پس از اینکه شرکت سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می‌تواند دارایی خود را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن، فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند. وی افزود: در واقع فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری متوجه می‌شود که می‌تواند تا چه میزان تسهیلات دریافت کند.

 

چگونگی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

 

این مقام مسئول درباره چگونگی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، گفت: برخی بانک‌ها سرویس اپلیکشن لازم را برای ورود اینترنی مشمولان پیاده سازی کرده اند که آن‌ها برای استفاده از مزایای این طرح می‌توانند از این طریق اقدام به دریافت وام کنند، برخی دیگر از بانک‌ها قرار است از طریق کارت‌های بانکی که در دست مردم استفاده کنند.

 

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره میزان تسهیلاتی که از سوی بانک‌ها اعطا می‌شود، گفت: برخی بانک‌ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش بینی کرده اند که مکانیزم آن بستگی به بانک عامل دارد. در نهایت درخواست فرد به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌شود.

 

ماهیار گفت: این درخواست‌ها به صورت تجمعی بوده و بحث توثیق مکانیزه اتفاق می‌افتد و بعد از آن شرکت به بانک اعلام می‌کند که سهام فرد توثیق شد و بانک می‌تواند به سهامدار اعتبار دهد. به گفته وی، برخی از بانک‌ها در نظر دارند این مبلغ را در قالب شارژ کردن کارت عادی مشتریان، برخی کارت خرید و برخی از طریق روش‌های نوین پرداخت شارژ کنند.

 

نرخ سود وام سهام عدالت چقدر است؟

 

 بانک‌ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌کنند.

 

مبلغ وام سهام عدالت چقدر است؟

 

با توجه به ارزش 13 میلیونی سهام عدالت 500 هزار تومانی دارندگان این برگه‌های سهام عدالت تا 6.5 میلیون تومان می‌توانند وام دریافت کنند. این مبلغ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی به حدود 13 میلیون تومان می‌رسد.

 

 

ساز و کار وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها

 

معمارنژاد افزود: بانک‌های تجاری کشور از جمله ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت آمادگی دارند در صورتی که افراد نیاز مالی کوتاه مدت دارند از طریق وثیقه گیری سهام عدالت، نیاز مالی کوتاه مدت مالی مردم را تأمین کنند تا مردم مجبور نشوند سهام عدالت شأن را بفروشند.

 

وی به سازوکار وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مبنای کار به صورت کارت اعتباری مرابحه است که این موضوع مطابق با سیاست شورای پول و اعتبار و دستور العمل بانک ‌مرکزی است.

 

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: همه بانک‌ها توافق کردند که حداقل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت آزاد شده را به عنوان وثیقه بپذیرند و تسهیلات بدهند. زمان بازپرداخت نیز به صورت سه ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد است.

 

وی افزود: برخی از بانک‌ها فرایند را به صورت کاملاً الکترونیکی آماده کرده‌اند و برخی نیز در حال آماده سازی هستند؛ سامانه بانک ملی کاملاً آماده است و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ وجه نیست. بانک ملت هم این اقدام را انجام داده و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 

بانک صادرات، سپه و تجارت هم در حال آماده کردن زیرساختها هستند تا مردم برای دریافت این وام، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک نداشته باشند.

 

معمارنژاد گفت: در سامانه بانک ملی هم احراز هویت و هم ثبت درخواست و پرداخت به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود.

 

وی درباره وضعیت فروش سهام کسانی که درخواست فروش سهام عدالت خود را ثبت کرده اند، گفت: بر اساس آخرین آمار ۹۶ درصد از کسانی که درخواست فروش سهام عدالت خود را ارائه کردند وجوه را دریافت کرده‌اند و تنها ۴ درصد در شرایط تجمیع و فروش سهام عدالت قرار دارند، و اگرنه بانک‌ها و کارگزاری‌ها وجوه ۹۶ درصد سهام فروخته شده را فروخته اند.

 

 

سود صفر درصد در صورت تسویه یکماهه

 

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی هم در این نشست خبری اظهار کرد: فلسفه کارت اعتباری این است که در ابتدا وام تلقی نشود؛ از اولین تراکنش یک ماه فرصت دارد تسویه کند اگر تسویه کرد یک ریال هم به بانک به عنوان بهره نیاز نیست بدهد و بلافاصله از ماه بعد دوباره می‌تواند این کار را انجام دهد.

 

وی افزود: اما اگر این زمان‌ گذشت و تسویه نکرد این مبلغ تبدیل به وام شده و دیگر باید بهره ۱۸ درصدی پرداخت شود.

 

حسین زاده گفت: دارندگان سهام عدالت برای دریافت این وام باید به همان بانکی مراجعه کنند که آنجا حساب دارند و شماره شبایشان را معرفی کرده‌اند.

 

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز شنبه 29 آذر ۹۹

 

 ارزش سهام عدالت 500 هزار تومانی به 13 میلیون 100 هزار تومان رسید که ارزش 60 درصد سهام قابل معامله آن 7 میلیون و 800 هزار تومان و ارزش 30 درصد سهام قابل فروش 3 میلیون و 900 هزار تومان می شود.

 

همچنین ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی هم به نزدیک 26 میلیون تومان رسیده است که ارزش 60 درصد قابل فروش ا« 15 میلیون تومان و ارزش 30 درصد فروش آن 7 میلیون و 500 هزار تومان است.

 

 

آغاز پرداخت وام سهام عدالت از هفته آینده / وام سهام عدالت چقدر است؟

 

از هفته آینده بانک‌ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌کنند. با توجه به ارزش 13 میلیونی سهام عدالت 500 هزار تومانی دارندگان این برگه‌های سهام عدالت تا 6.5 میلیون تومان می‌توانند وام دریافت کنند. این مبلغ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی به حدود 13 میلیون تومان می‌رسد.

 

19 آذر ماه امسال معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود: ۳۰ میلیون از مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ابتدای ماه آینده از بانک‌های دولتی وام خرد دریافت یا اقدام به خرید کالا کنند.

 

علیرضا ماهیار با بیان اینکه پنج بانک دولتی و نیمه دولتی، چون بانک ملی، پست بانک، ملت، صادرات و تجارت در ارایه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: البته برخی بانک‌های خصوصی نیز برای پرداخت وام خرد از طریق کارت‌های اعتباری سهام عدالت پای کار آمده‌اند.

 

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی، مکانیزم پرداخت وام خرد توسط بانک‌ها به دارندگان کارت اعتباری سهام عدالت را با سود ۱۸ درصدی البته بدون ضامن عنوان کرد و گفت: مزیت دریافت چنین وامی این است که سهام شخص به جای ضامن وام وثیقه می‌شود و متقاضی دیگر نیازی به ضامن ندارد.

 

در همین مورد مرداد ماه امسال یکی از معاونان وزیر اقتصاد اعلام کرده بود: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط درخواست مشتریان بانکی برای دریافت کارت اعتباری کاملا غیرحضوری است و سهامداران عدالت به هیچ وجه نباید به بانک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی اصغر حسینی تبادکان
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
من فروختم برای. رهن خانه پول لازم دارم چه کنم اگر با این همه رفت آمد به کافی نت وسایر جای دیگر لطفاً
محمد
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
چرا نمیشه از بانک کشاورزی وام سهام عدالت بگیریم اخه کارت سهام عدالت بانک کشاورزی هستش