صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 23
کد خبر: ۷۱۵۲۱

وضعیت امروز بازار بورس چگونه گذشت؟

رشد دو هزار و ۸۸۵واحدی شاخص کل(۰.۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۷هزار واحدی قرار داد.

به گزارش راهبرد معاصر شاخص کل امروز روند سبز به خود گرفت هر چند با عرضه و فروش بسیاری همراه بود اما در نهایت با دوهزار و ۸۸۵ واحد افزایش در کانال یک میلیون و ۴۴۷هزار واحد به کار خود پایان داد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱.۷ درصد، افزایش ۸۰۷۰ واحدی در محدوده  ۴۶۸,۴۷۵ قرار گرفت.

ارزش بازار امروز ۵۷,۴۱۱,۰۰۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۱۳۱,۹۹۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۱.۴ میلیارد سهم بود. نمادهای تاثیرگذار در شاخص نمادهای فارس ۲۰۲۴ واحد منفی،‌ کگل ۱۲۹۳ واحد مثبت، فولاد ۱۱۵۸ واحد منفی، شستا ۶۶۴ واحد منفی، شپنا ۵۹۳ واحد منفی، فملی ۵۵۴ واحد منفی و فولاژ ۵۰۱ واحد مثبت بودند. همچنین بیشترین حجم معاملات به نمادهای وپاسار(۲) ۱.۲۲ میلیارد سهم، خساپا ۱.۱۴میلیارد سهم، خودرو ۹۷۲.۴ میلیون سهم، وتجارت ۵۹۰.۴ میلیون سهم و خگستر ۵۹۰.۳ میلیون سهم اختصاص یافت.

ارزش کل معاملات خرد ۱۵هزار و ۹۳۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۹درصد یعنی ۱۴هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد و حقیقی‌ها حدود ۳۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند و بیش از ۳۶۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی صورت گرفت. همچنین در بازار امروز شاهد رشد بیش از یک درصد ۳۸۶نماد و افت بیش از یک درصد ۱۵۴نماد بودیم.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد آریان، خبهمن و وآذر لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به فولاد، شستا و شبندر معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان معادل ۸۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۸۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۸۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۶۰میلیارد تومان بود.

صدای بورس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: