صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۱۲
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 26
کد خبر: ۷۱۸۰۱

مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونا/ ممنوعیت تردد شبانه به شهرهای زرد رسید

دکتر علیرضا رئیسی آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد که بر اساس آن طرح ممنوعیت تردد در کلیه شهر‌ها اجرایی می‌شود و شهر‌های با وضعیت زرد نیز ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح را تجربه می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دکتر رئیسی آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله لا کرونا را تشریح کرد. طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 9 شب الی 4 صبح در شهرهای با وضعیت زرد نیز اجرایی می شود. اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در راستای کنترل هرچه بیشتر ویروس منحوس کروناست و با اعمال همین محدودیت های سختگیرانه ایران موفق به کنترل پیک سوم کرونا شد. با توجه به ورود به فصل زمستان و احتمال اوج گیری مجدد بیماری کرونا در کشور ستاد مقابله با کرونای کشور تصمیم بر تداوم طرح های محدودیت تردد از جمله طرح ممنوعیت تردد شبانه گرفت.  هم اکنون ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی در کشور وجود دارد و تلاش مردم و مسئولان برای پایین نگه داشتن آمار ابتلا و تلفات ویروس کرونا جدی است.

 

ممنوعیت تردد به شهرهای زرد رسید

 

علیرضا رئیسی با بیان آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بنابر ارزیابی‌ها و گزارش‌های تیم‌های کارشناسی مستقر در دانشگاهها، یکی از اقدامات مؤثر در مهار کرونا که هزینه کمی دارد و باعث نمی‌شود محدودیت شدید به کسبه تحمیل شود منع ترددهای درون شهری ۹ تا ۴ صبح است که قرار شد این کار در شهرهای زرد هم ادامه پیدا کند.

 

رئیسی افزود: در سطح دنیا اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است و این بیماری در آمریکا و اروپا رو به رشد بوده و با توجه به تغییراتی که در ویروس و رفتار ویروس اتفاق افتاده، ویروس انگلیسی چندین کشور اروپایی را درگیر کرده و تعداد مبتلایان جهانی کرونا از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است.

 

هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم

 

وی با بیان اینکه اکنون هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم گفت: خوشبختانه در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که در ۳۰ استان روند به طور کامل نزولی بوده و مازندران تنها استانی است که هنوز به طور کامل نزولی نشده و امیدواریم که با توجه به پیش بینی‌ها در این استان هم شاهد روند نزولی باشیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اکنون ۳۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند که امیدواریم این‌ها هم به زودی به سمت رنگ زرد بروند و میزان بستری و ابتلا کاسته شود.

 

 

مدارس همچنان غیرحضوری است

 

رئیسی با تأکید بر اینکه این دستاورد، نتیجه رعایت همه شیوه نامه‌ها و همکاری همه دستگاهها، مردم و اصناف و بازاریان و نظارت‌هایی است که انجام می‌شود گفت: نیروی انتظامی، بسیج و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار کمک کننده هستند که ان شاءالله این روند نزولی بیماری پایدار باشد. وی افزود: در خصوص پیشنهاد بازگشایی کلاس‌های حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی هم این پیشنهاد در کمیته‌های تخصصی رأی نیاورد و مدارس همچنان تا بوجود آمدن شرایط بهتر و شاید بعد از واکسیناسیون هم بصورت غیرحضوری برگزار شود.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به رعایت و همکاری خوب کسبه در دوران محدودیت‌ها که باعث شد به این شرایط بهتر برسیم، گفت: امیدواریم مردم همه نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به سمت وضع دوباره محدودیت‌ها نرویم.

 

کاهش 50 درصدی فوتی های کرونا با اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی

 

رئیسی گفت: ما یادمان نرفته آن آرامشی که در اردیبهشت گذشته داشتیم باز دوباره شاهد شعله ورشدن کرونا و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر بودیم و اگر خدای نکرده کوچکترین غفلتی صورت بگیرد و دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها را آغاز کنیم دوباره باید منتظر موج بعدی بیماری در بهمن یا اسفند باشیم. وی افزود: خوشبختانه اکنون میزان بستری بیش از ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و مرگ و میر هم از ابتدای این طرح بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر این طرح آغاز نشده بود و روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد بالغ بر ۵۰ هزار بستری بیشتر داشتیم و در نتیجه ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ بیشتر را تجربه می‌کردیم.

 

 

تاکید روحانی برای پایدار ماندن وضعیت کنترل شده

 

حسن روحانی گفت: فوت صد و سی و خرده‌ای هم زیاد است و اگر زیر صد هم برویم خیلی زیاد است. اولین مساله پایدار ماندن وضعیت کنترل شده است. ما شاهد جهش این ویروس در کشورهای دیگر مخصوصاً در انگلیس هستیم که از انگلیس عبور کرده است و به دیگر کشورهای اروپایی هم رسیده است، باید مراقبت بیشتری از مسافرانی که از این منطقه عبور کرده‌اند و ورودی‌ها داشته باشیم تا این ویروس جهش‌یافته مردم را گرفتار نکند.

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام فاطمیه

 

روحانی اظهار داشت: الحمدالله در زمینه ماسک تقریبا به صورت کار مورد عمل قرار می‌گیرد. فاصله‌ها تا یک حدی مراقب می‌شود. در مورد شب‌نشینی‌ها نیز رعایت می‌شود ولی در تجمعات ملی و دینی هم باید مراعات کرد که در شرایط عادی نیستیم.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همیشه باید مراعات کنیم در یک شرایط عادی نیستیم و در شریط کرونایی هستیم، اظهار داشت: شهادت حضرت زهرا (س) در پیش است؛ مردم نسبت به خاندان رسالت عشق می ورزند و این حق آنها است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرعی است و آنها هم از ما همین را می‌خواهند.

 

روحانی بیان داشت: پاندومی کرونا یک بیماری معمولی نبود و در تمامی ابعاد زندگی ما، از ورزش ما، اقتصاد ما و... تاثیر گذاشت و در دنیا هم همچنین بود. برای حل مشکلات نیاز به این داریم که همه کمک کنند.

 

رئیس جمهور با اشاره به کمک همه دستگاه‌ها در مبارزه با کرونا و حل مشکلات کشور تصریح کرد: این بیماری باعث شد ما به فضای دیجیتال بیشتر تکیه کنیم و باید اقتصاد و دولت الکترونیک باشد. این ویروس ضعیف نشده که بگوئیم دارد از بین می‌رود. ما باید تلاش کنیم، مسیر ابتلا و فوت نزولی شود اما این نباید تبدیل به عادی انگاری شود. ما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و ادامه دهیم.

 

 

بشر بر ویروس کرونا پیروز خواهد شد

 

وی در مورد ویروس جهش یافته انگلیسی بیان داشت: ما اول باید پیشگیری کنیم اما اگر با این مشکل روبرو شدیم همین ماسک گذرای و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. امید ما به آینده نباید کاهش یابد. بهر‌حال بشر بر این ویروس پیروز خواهد شد و حتماً هم واکسن مطمئن داخلی یا خارجی ساخته می‌شود.

 

رئیس جمهور در خاتمه خاطر نشان کرد: در این شرایط چاره‌ای جز آموزش غیرحضوری نداریم و شاید در آینده آموزش حضوری شود؛ اما فعالیت اقتصادی و کار و تولید باید به سرعت ادامه یابد و در کنار آن حوزه بهداشت و درمان هم تقویت شود.

 

وی در مورد واکسن گفت: این رسانه‌های ضد ایرانی که خیلی هم پر رو هستند واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند و روی موج سوار می‌شوند. مدتها گفتند همه دنیا واکسن می‌زند و ایران پول ندارد یا دارد نمی‌تواند پرداخت کند. مردم توجه کنند از همان روزهای اول یکی از اقدامات ساخت واکسن و خرید واکسن بود.

 

چطور می‌توان درباره واکسن کرونا به آمریکا اعتماد کرد؟

 

رئیس جمهور تصریح کرد: تمامی تبلیغاتی که می‌شد نادرست و ناروا است. بله؛ ایران حتماً به دنبال ساخت واکسن است و همزمان هم به دنبال خرید واکسن تایید شده هستیم. حتما آمریکایی‌ها در این کار کارشکنی کردند و فعالیت خبیثانه و رذیلانه در همه جا از سوی آمریکایی ‌ها است. چطور می‌توان به شما(آمریکا) اعتماد کرد. شما که در دزدی معروفید. شما که مترصد هستید پولی از ما پیدا کرده تا آن را بگیرید. چگونه می‌توان به شما اعتماد کرد. فکر نکنید مشکلی نداریم.

 

وی اضافه کرد: پولی را از بانکی تهیه کردیم تا واکسن را از کوواکس بخریم ولی آنها گفتند باید اوفک اجازه دهد. آنها آنقدر مردم و سازمان بهداشت جهانی را ترسانده اند. پول را تهیه کرده، آن کشور با انتقال پول موافقت کرده، اوفک هم قبول کرده ولی گفتند پول ابتدا باید بانک آمریکایی بیاید.

 

ممنوعیت تردد به شهرهای زرد رسید/ فیلم

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: