صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 26
کد خبر: ۷۱۸۴۳

نخست‌وزیردولت نجات ملی یمن:سعودی‌ها با زندگی یمنی‌ها بازی می‌کنند

نخست‌وزیردولت نجات ملی یمن امروز به مناسبت روز ملی شهید در این کشور گفت که آل سعود و آل نهیان با زندگی یمنی‌ها بازی می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، امروز (شنبه - 26 دسامبر)،  به مناسبت روز شهید در این کشور گفت که این روز به همه ما در دولت مسئولیت‌هایی که بر گردنمان است را یادآوری می‌کند تا فراموش نکنیم که همین ستاره نورانی، لز عزت، کرامت و استقلال یمن حفاظت کرد.

وی با اشاره به ضرورت تکریم شهدا و یادآوری فداکاری‌های آنها و حمایت از خانواده‌هایشان گفت: دشمن درباره ما بسیار سردرگم است زیرا با سلاح‌های مختلف ما را هدف قرار داده است و از خود می‌پرسد که چگونه هنوز ما هر روز کاروانهایی از جوانان خود را برای دفاع از وطن تقدیم می‌کنیم؟ این معانی والایی که مردم یمن از پایداری و مقاومت دارند، میراث تاریخی آنها است.

نخست‌وزیر یمن با اشاره به اینکه یمن با رعایت کامل قوانین و قواعد جنگ، در حال مبارزه است گفت: در مناطق آزاده‌شده در یمن به حقوق انسان‌ها احترام گذشته می‌شود و از اموال خصوصی حمایت می‌شود اما در مناطق تحت اشغال، آل سعود و آل نهیان با زندگی‌ یمنی‌ها بازی می‌کنند.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

دو ماه پیش، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن نیز آمار جنایت‌‌های ائتلاف سعودی علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ تا آگوست ۲۰۲۰ را منتشر کرد و از شهادت ۱۶۷۷۱ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۶۳۵۹ نفر دیگر خبر داد.

فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: