صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۲
  • شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 17 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 15
کد خبر: ۷۴۱۴۶

انتقال زندانیان داعشی را به مرز عراق توسط امریکا

بنا به اعلام منابع آگاه، آمریکا ده‌ها زندانی داعشی را به منظور مقابله با ارتش سوریه به خط مرزی با عراق منتقل کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بنا به اعلام منابع محلی در سوریه بالگرد‌های ائتلاف آمریکایی به طور مرتب در حال انتقال زندانیان داعشی از زندان الحسکه به خطوط مرزی مشترک با عراق هستند.

 

رسانه لبنانی المیادین به نقل از منابع آگاه در سوریه نوشت بالگرد‌های متعلق به ائتلاف آمریکایی روزانه و طی چند مرحله کار انتقال زندانیان داعش را از زندان‌های غریوان و الصناعه واقع در شمال شرقی سوریه به پایگاه‌های آمریکا در عراق انجام می‌دهند.

 

منابع آگاه به المیادین اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان داعشی به مرز‌های عراق منتقل شدند و پس از مسلح کردن آن‌ها برای حمله علیه مواضع ارتش سوریه و متحدانش آزاد شدند.

 

این منابع آگاه متذکر شدند آمریکا به منظور مقابله با گسترش عملیات‌های آزاد سازی ارتش سوریه، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰، ده‌ها زندانی داعشی را از زندان‌های الشدادی و الحسکه به پایگاه التنف منتقل کرده است.

 

شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی خود یادآور شد که فعالیت‌های اخیر هسته‌های باقی مانده داعش در این مناطق به دلیل عملیات انتقال ائتلاف آمریکایی در منطقه با هدف احیای مجدد این گروه تروریستی و تامین بهانه‌ای برای ابقا نیرو‌های خود در سوریه و عراق به دستاویری مبارزه با تروریست‌های داعش است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: