صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۵۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 17
کد خبر: ۷۴۳۳۱

درخواست لندن برای برگزاری نشست گروه ۷ به میزبانی انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد با هدف احیای اقتصادی خواستار میزبانی از سران گروه هفت برای برگزاری نشست در لندن در ماه ژوئن است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ انگلیس اعلام کرد برای میزبانی از نخستین نشست گروه هفت با حضور فعال خود پس از دوسال توقف برنامه ریزی کرده است و قصد دارد سران کشور‌های پیشرفته و بزرک را برای بر گزاری نشست در روستایی ساحلی در ماه ژوئن دعوت کند.

 

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس، در این خصوص اعلام کرد: می‌خواهیم از رهبری کشور خود در این گروه استفاده و نشستی را تشکیل دهیم که اطمینان داریم برای بهبود و احیای اقتصاد جهانی از بحران کووید-۱۹ با رویکرد حامی تجارت آزاد و توسعه پایدار ضروری است.

 

او گفت: ویروس کرونا بدون شک قوی‌ترین نیروی تخریبگری بود که در طی نسل‌ها دیده‌ایم و بزرگترین آزمایش برای نظامی جهانی مدرن است. تنها کار درست در این بحران برای بازسازی خود این است که با روحیه‌ای باز برای ایجاد آینده‌ای بهتر با یکدیگر متحد شویم.

 

انگلیس از پیامد‌های بحران بهداشت و درمان در این کشور با ثبت بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان کشور‌های اروپایی به شدت رنج می‌برد.

 

اجلاس سال گذشته گروه هفت که قرار بود در آمریکا برگزار شود به دلیل همه گیری کووید -۱۹ لغو شد این بدان معناست که سران انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا ژاپن، اتحادیه اروپا و کانادا از اجلاس ۲۰۱۹ که در فرانسه بود تاکنون نشست و دیداری مشترک نداشته‌اند.

 

روزنامه ساندی تلگراف به نقل از دولت انگلیس اظهار امیدواری کرد این رویداد فرصتی برای «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، باشد تا پس از روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه اولین سفر خود را به اروپا انجام دهد.

 

نخست وزیر انگلیس از استرالیا، هند و کره جنوبی برای شرکت در این نشست دعوت کرده است. این نشست در شهر کوچک تفریحی کاربیس در جنوب غربی انگلیس برگزار خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: