صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۵۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 29
کد خبر: ۷۵۶۳۹

هشدار جدی روسیه به آمریکا در مورد ادعای استفاده از سلاح شیمیایی برای ترور

سفیر روسیه در آمریکا به اظهارات وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط مسکو برای ترور واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، اظهارات وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط مسکو برای ترور را گمانه زنی‌های بی اساس توصیف کرد.

 

روز چهارشنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید آمریکا به خبرنگاران گفت که این وزارتخانه در حال بررسی اقدامات روسیه از جمله (ادعای) استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای مسموم کردن الکسی ناوالنی، چهره مخالف کرملین است.

 

طبق اظهارات آنتونوف که در صفحه فیس بوک سفارت روسیه در آمریکا آمده است: «ما فقط متوجه یک گمانه زنی دیگر توسط وزارت امور خارجه آمریکا شده ایم. این اولین بار نیست که بدون هیچ گونه اثبات واقعی شاهد چنین اتهامات بی اساسی علیه کشورمان هستیم. ما بار‌ها چنین اطلاعاتی را از شرکای خارجی خود درخواست کرده ایم و پیشنهاد گفت‌وگوی حرفه‌ای به منظور یافتن حقیقت کرده ایم. با این حال، درخواست‌های ما بی پاسخ مانده اند.»

 

او خاطرنشان کرد که روسیه سلاح‌های شیمیایی خود را به طور کامل از بین برده،که این امر به طور رسمی توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اثبات شده است.

 

آنتونوف گفت: در همین حال، آمریکا تنها عضو CWC [کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی] است که هنوز به تعهدات خود در زمینه از بین بردن ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود عمل نکرده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم که غیرنظامی سازی شیمیایی خود را نهایی کند و انتشار القائات بی‌اساس در مورد کشور ما را متوقف سازد.

 

ناوالنی در ۲۰ اوت در شهر اومسک روسیه بستری شد و بعداً برای مداوا به آلمان منتقل شد جایی که گفته شد این شخصیت مخالف کرملین را با یک عامل عصبی از گروه نوویچوک مسموم کرده اند.

 

مقامات روسی، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بار‌ها و بار‌ها مسمومیت این شخصیت مخالف را با سلاح‌های شیمیایی در روسیه رد کردند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: