صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۱۹
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 08
کد خبر: ۷۶۸۳۳

وزیر راه و شهرسازی: آزادراه جنوبی تهران تا چند روز دیگر افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کنار گذر جنوبی تهران از آبیک در اتوبان قزوین تا چرم شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و یک نقطه تبادلی بین اتوبان های شمال جنوبی و شرقی غربی کشور است و ادامه این پروژه که به سمت سمنان است امیدواریم در ماه‌های آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

به گزارش راهبرد معاصر محمد اسلامی با اشاره به پروژه آزادراه جنوبی تهران که به زودی به افتتاح می‌رسد اظهار داشت: آزاد راه جنوبی تهران ۵ استان را تحت پوشش قرار می دهد .

وی درباره زمان افتتاح این آزادراه ادامه داد: این پروژه مهم مقرر شده بود در دهه فجر به بهره برداری  برسد که البته کمی با فاصله  افتتاح می شود.

وزیر راه افزود: این کنار گذر ۵ استان را پوشش می دهد و ترافیک  سنگین تهران،و البرز و اتوبان  کرج قزوین کاهش می دهد و این خود یکی از افتخارات در حوزه آزاد راهی کشور به شمار می رود.

اسلامی با بیان اینکه ازادراه جنوبی تهران یکی از بزرگترین کشور است، اظهارداشت: حدود ۷ هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری این پروژه  ۱۵۸ کیلومتری است.

وی افزود: کنار گذر جنوبی تهران از آبیک در اتوبان قزوین تا چرم شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و یک نقطه تبادلی بین اتوبان های  شمال جنوبی و شرقی غربی  کشور است و ادامه این پروژه که به سمت سمنان است امیدواریم در ماه های آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه کنار گذر جنوبی تهران در مدت ۵ سال  عملیاتی شد و این پروژه  رکوردی در حوزه مهندسی و عمرانی کشور به شمار می رود افزود: در یک دولت قبل ایده واجرای این پروژه شکل گرفته و ما توانستیم  پیش از پایان دولت اجرای آن را پایان برسانیم.

وزیر راه گفت: اجرای این پروژه و سرمایه گذاری ۷۰ درصدی آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا صورت گرفته و آورده دولت حدود ۳۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ توسعه زیر ساخت و توسعه کشور  را بتوانیم از طریق این مدل سرمایه گذاری بیشتر کنیم تا شاهد افزایش  کیفیت  زیرساخت ها در این بخش باشیم.

  اسلامی افزود: در همین ایام دهه فجر در حوزه بزرگراه ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهیم کرد.

ایلنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: