صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 09
کد خبر: ۷۶۹۴۴

تاکید دوباره الحشد الشعبی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق

معاون رئیس ستاد مشترک سازمان الحشد الشعبی گفت که نیروهای آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند و الحشد هم برای تحقق این مسئله، شهدای زیادی داده است.

به گزارش راهبرد معاصر «ابوعلی البصری» معاون رئیس ستاد مشترک سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق بر اخراج نظامیان آمریکا از این کشور تأکید کرد.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از البصری گزارش داد که مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، در درجه نخست، تصمیم ملت این کشور است.

وی در عین حال تهدید کرد که اگر نیروهای آمریکایی به مصوبه پارلمان عراق توجهی نداشته باشند، الحشد هم طرح‌های تازه‌ای برای اخراج این نیروها خواهد داشت.

این مسئول الحشد خاطر نشان کرد، عراق شاهد مشکلاتی است و سیاستمداران این کشور نیز دیدگاههای مختلفی دارند، ولی بخش اعظمی از این افراد، حامی طرح اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور هستند.

وی در عین حال گفت که «منافع برخی از فراکسیون‌های سیاسی، حضور آمریکا در عراق را ایجاب می‌کند و به همین دلیل برای باقی ماندن نیروهای خارجی، برنامه‌ریزی می‌کنند».

البصری تصریح کرد، تصمیم الحشد الشعبی «واضح و ثابت بوده و مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است... همین مسئله باعث شد که الحشد برای مقابله با این نیروها، شهید بدهد».

این مسئول الحشد خاطر نشان کرد، اگر دولت جدید آمریکا، به حاکمیت عراق احترام بگذارد و نیروهای خود را خارج کند، قطعا معادله تغییر خواهد کرد.

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: