صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۴۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 26
کد خبر: ۷۸۸۵۶

حمله هوایی آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق به دستور بایدن

به دستور رئیس جمهور ایالات متحده، جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز مواضع گروه‌های مقاومت را در منطقه «البوکمال» سوریه در مرز با عراق هدف قرار دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرنگار رویترز در وزارت دفاع ایالات متحده به نقل از یک مقام ناشناس در کاخ سفید مدعی شد که حمله هوایی آمریکا در شامگاه پنج شنبه «حمله به یک مقر متعلق به نیروهای هم پیمان با ایران در خاک سوریه» بود.

 

چندین رسانه دیگر نیز به نقل از مقامات ناشناس در دولت ایالات متحده مدعی شدند که حمله هوایی علیه مواضع نیروهای نظامی هم پیمان ایران در سوریه با تأیید و موافقت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور صورت گرفته و ادعا می‌شود که هدف آن تلافی حمله‌های راکتی به پایگاه‌های ایالات متحده در عراق است.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در بیانیه‌ای مدعی شد حمله‌های هوایی که «چندین تأسیسات را در یک پاسگاه کنترل مرزی مجاور مرز عراق منهدم کردند»، به تلافی حمله راکتی به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته است.

 

این حمله‌های هوایی علیه خاک سوریه نخستین اقدام نظامی دولت جدید آمریکا است؛ دولتی که در هفته اول آغاز به کار خود همواره مدعی تمرکز بر چالشهای برخاسته از جانب رقیب خود در شرق دور، یا همان کشور چین بود.

 

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای رسمی از سوی دولت بایدن در مورد این حمله هوایی منتشر نشده است.

 

گزارش‌های تأیید نشده از داخل خاک سوریه نیز از وقوع انفجارها در نزدیکی شهر «بوکمال» در استان دیرالزور و در مجاورت مرز با عراق خبر می‌دهند./ مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: