صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۳۲
  • چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 07 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 09
کد خبر: ۸۰۲۵۸

شهرهای ممنوعیت سفر تعطیلات پایان هفته کدامند؟

پنجشنبه هفته جاری به دلیل مبعث رسول اکرم تعطیل رسمی میباشد و پلیس راهور برای جلوگیری از مسافرت در ایام کرونا برای برخی شهرها ممنوعیت ورود در نظر گرفته است در این خبر اسامی شهرهای ممنوعیت سفر تعطیلات پایان هفته را میخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر پلیس راهور ناجا برای تعطیلات پایان هفته محدودیت هایی در نظر گرفته است. شیوع کرونای جهش یافته در ایران نگران کننده است و مسافرت در این شرایط موجب افزایش شیوع کرونا در سطح کشور می شود. پلیس راهور برای جلوگیری از مسافرت در ایام کرونا برای برخی شهرها ممنوعیت ورود در نظر گرفته است در این خبر اسامی شهرهای ممنوعیت سفر تعطیلات پایان هفته را میخوانید. لازم به ذکر است که تکلیف سفرهای نوروزی 1400 هم مشخص شد و سفر به شهر های زرد و آبی بلامانع و سفر به مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

 

سرهنگ احمد شیرانی، درباره محدودیت های ترافیکی کرونا در برخی از استان های مسافرپذیر گفت: پلیس برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده و بر حسب مصوبه پیشین سفر خودروهای دارای پلاک غیر بومی به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان ممنوع است. همچنین پلاک های غیر بومی اجازه ورود به شهرهای مسافرپذیر مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم را نیز ندارند.

 

شیرانی با بیان اینکه ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز استان خوزستان و همچنین دیگر شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی در سراسر کشور نیز پابرجاست، گفت: اعلام شهرهای قرمز و نارنجی از طریق وزارت بهداشت و سامانه ماسک انجام می شود و شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی که سفر به آنها ممنوع است از این دو طریق اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه تعطیلات پایان هفته فرصت خوبی برای سفر نیست، گفت: چرا که علاوه بر وضعیت و نگرانی ها بابت شیوع کرونا، سازمان هواشناسی نیز سطح هشدار نارنجی را نسبت به مداخلات جوی اعلام کرده و ما شاهد آخر هفته ای بارانی و کاهش دما در تعدادی از استان های کشور خواهیم بود.

 

شیرانی درباره اینکه آیا این محدودیت ها در نوروز نیز اعمال می شود گفت: محدودیت های ترافیکی نوروز با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد و تا کنون جزئیات قطعی آن اعلام نشده است. آنچه که گفته شد مربوط به حال حاضر است.

نمکی: حتی اگر همه دروازه‌ها هم باز شد، حضرت عباسی سفر نروید

سعید (نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در مراسم آغاز گام چهارم طرح بسیج ملی شهید سلیمانی در وزارت بهداشت گفت: هر آمد و شدی باعث بیماری کووید-۱۹ و مرگ می‌شود، مردم حتما رعایت می‌کنند، ویروس را در گوشه‌ای از کشور به گوشه دیگر نبرند. باید جایگزینی ویروس جهش‌یافته را با ویروس قبلی طولانی‌تر کنیم.

وی گفت: در بررسی که در خوزستان انجام شد، ۵۷ درصد بیماران جدید به ویروس جهش‌یافته انگلیسی مبتلا بودند، این خطر بزرگی برای نظام سلامت است زیرا با ویروسی با قدرت سرایت بالاتر و مرگ‌آفرینی بسیار خطرناک‌تر مواجه هستیم.

وزیر بهداشت افزود: هرچه چرخه انتقال را به نفع کاهش سرعت انتقال این ویروس انجام دهیم بازی را برده‌ایم. نباید فردی این ویروس را به شهر و روستای دیگری ببرد. این ویروس سوغات مرگ‌آوری است.

نمکی ادامه داد: التماس کردیم، تماس نباشد. وزیر بهداشت همیشه باید خواهش و تمنا کند؛ دست ببوسد، پا ببوسد، تا کار انجام شود. در جاهای دیگر دنیا وقتی وزیر بهداشت موضوعی را نوشت انجام می‌شود.

وی گفت: در جمعیت ساکن غیرشناور مدیریت ساده‌تر می‌شود وقتی جمعیت مواج باشد مدیریت سخت می‌شود، از مردم می‌خواهیم مسافرت نروید، بمانید. حضرت عباسی نروید اگر بروید ضرر می‌کنید، خدا نکند چند خوزستان خلق کنیم.
اگر خدای نکرده چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توانم روی تاب‌آوری نظام سلامت قسم بخورم. برخی می‌گویند تاب‌آوری مردم کم شده است، تاب‌آوری همکاران نظام سلامت به شدت کم شده است. در خوزستان ۷۸ همکار من به ویروس حهش‌یافته آلوده شده‌اند.

نمکی افزود: نمی‌توانم پرستاری را از یک منطقه دیگر به خوزستان ببریم، وقتی در طول یک هفته پرستار و کادر بهداشت و درمان نیم ساعت پلک نزده است و بی‌خوابی ایمنی بدن او پایین می‌آید و بیمار می‌شود، کار سخت می‌شود.

وی گفت: یک ماه قبل به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفتم خود را برای یکی از سخت‌ترین ایام مدیریت کرونا که آن هم مدیریت ویروس جهش یافته است، آماده کنیم. نه غیبگو و نه فراتر از پاکیزگان هستیم اما پیش‌بینی من مبتنی بر علم و دانش و تجربه، درست از آب درآمد.

نمکی افزود: راه سختی برای مدیریت کرونا در پیش داریم آنچه به علم و دانایی و تجربه برمی‌گردد این است که وقتی نظام بهداشت و درمان محکم انگلیسی به زانو درمی‌آید یعنی ویروس چموش‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: این ویروس ۷۲ ساعت بیشتر وقت نمی‌دهد و با ویروس قبلی تفاوت دارد. روزانه با افراد موثر در استان‌ها در تماس هستم. اکنون در خوزستان با طوفان سهمگینی مواجه هستیم و اگر همکاری‌ها و مدیریت نبود، وضعیت بسیار سختی داشتیم.

 

 

وی گفت: در مدت کوتاهی ۲۵۰ تخت «آی سی یو» فراهم کردیم. در عرصه مدیریت کرونا، بی‌اعتمادی و بی‌آبرویی برای کشور رقم نزدیم و این افتخاری بزرگ برای کشور است. این طوفانی سهمگین‌تر از طوفان ویروس ووهان است. تشدید بیماریابی که با همکاری بسیج تجربه می‌کنیم، خیلی باید بیشتر از مرحله قبل و با دقت و وسواس اجرا شود.

نمکی ادامه داد: تقاضا کرده بودیم امسال سفر را امسال منتفی کنیم و از مردم تقاضا می‌کنیم کمک و همراهی کنند، گر چه مردم در این روزهای سخت در آپارتمان خسته شده‌اند. از عدم دید و بازدید یک قوم عاطفی که همواره با هم مهمانی و دورهمی‌های دلگرم‌کننده داشته‌اند و خرید را کنار گذاشته‌اند و دیدن بزرگ‌تر را کنار گذاشته است، ممنونیم.

وی گفت: التماس می‌کنیم حتی اگر همه دروازه‌ها باز شد به سفر نروید. نگذارید خوزستان‌های دیگر ایجاد شود، التماس می‌کنم تماس‌ها از منطقه آلوده به مناطق دیگر را قطع کنید مگر موارد خیلی ضروری با تست‌های قبلی مطمئن.

 

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: