صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 23
کد خبر: ۸۱۶۷۵

گزارش رسانه های صهیونیستی از پایین بودن میزان مشارکت در انتخابات فلسطین اشغالی

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی در این رژیم، اعتراف کرد که برگزاری چهار انتخابات طی دو سال «اعتماد عمومی به روند دموکراتیک را تضعیف می کند.»

به گزارش راهبرد معاصر؛ ریولین هنگام انداختن رای خود به صندوق نسبت به وضعیت این رژیم ابراز نگرانی کرد. هرچند او گفت که «با وجود همه دشواری ها در شرایط فعلی انتخابات کنست (پارلمان) اوج دموکراسی ما است.»

 

انتخابات پارلمانی (کنست) در رژیم صهیونیستی  امروز سه شنبه برگزار شد.

 

این چهارمین بار طی دو سال اخیر است که در رژیم صهیونیستی انتخابات برگزار می شود. ائتلاف های شکننده احزاب حاکم مهمترین دلیل کوتاه شدن عمر کابینه های اخیر بوده است.

 

حزب راستگرای  لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و حزب «یش عتید» به رهبری «یعیر لیپید» که به داشتن رویکرد میانه رو معروف است، رقابت اصلی در این انتخابات را در دست دارند. 

 

چنانچه هر یک از این دو حزب بتواند با احزاب همسو، ائتلاف اکثریت را تشکیل دهد، می تواند رهبری کابینه آینده را در دست داشته باشد.

 

به گزارش رسانه های اسرائیلی، نتانیاهو با حضور در محل رای گیری با اشاره به اینکه حزب او نیاز به دو کرسی اضافی برای تشکیل یک دولت راستگرای با ثبات دارد ابراز امیدواری کرد که این آخرین انتخابات پارلمانی خواهد بود.

 

از سوی دیگر «یعیر لاپید» اپوزیسیون و رئیس حزب یش عتید (آینده ای هست) رژیم صهیونیستی قبل از رای دادن گفت که این انتخابات ممکن است دولت تاریکی را به وجود آورد.

 

انتخابات پارلمانی (کنست) رژیم صهیونیستی از ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه به وقت فلسطین اشغالی آغاز شد.

 

طبق آخرین خبر از کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی، از آغاز رای گیری انتخابات امروز تاکنون میزان مشارکت رای دهندگان ۲۵.۴ درصد اعلام شده  که ۲.۲ درصد کمتر از انتخابات قبلی است.

 

رئیس کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی تصریح کرد که نتایج رسمی تا روز جمعه اعلام نمی شود و این به دلیل عوارضی است که همه گیری کرونا بر روند انتخابات تحمیل کرده است./ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: